corvinull blog

Sztorik a Corvinus egyetemről az utókornak.
Írj te is: sunivrock@gmail.com

Kommentek

  • tokenhunter: Ne haragudj, de szerintem saját hibád miatt nem tudtál mit kezdeni az egyetemen megszerzett "tudás... (2016.05.06. 17:36) Vége
  • vigike: @vigike: természetesen vizsgadolgozatra gondolok (2010.06.01. 13:29) Tanszéki zárvatartás
  • corvinyusz: @dobroczkiadam: válasz ment hely hiányában priviben. (2010.05.19. 09:44) Költői kérdés
  • corvinyusz: @oroce: ez minden felsőoktatási intézmény minden hallgatójára működik,és névtelen. a Halvel az csa... (2010.05.18. 11:37) A tanár-értékelő
  • sncf: Talán csak annyi történt, hogy az egyetemi kommunikáció a szervezők által kért időpontnál jóval ko... (2010.04.29. 13:14) „Válság az oktatásban? Oktatás a válságban!”

Címkék

ballmer (1) bicikli (3) blog (3) bologna (1) bombariadó (1) c (1) campus (4) child (1) cikk (2) corvinull (1) corvinus (5) csalas (2) dekan (1) diak (8) diploma (3) diplomaosztó (1) diszdoktor (1) disztoktor (1) economics (2) egyetem (5) előadás (3) előadó (1) email (3) erasmus (3) eredmények (1) foepulet (1) foto (1) fűtés hűtés (1) gep (1) g kar (2) halvel (3) hiányosságok (1) hír (1) hírlevél (1) hök (1) hok (5) informatika (1) iszk (1) kampany (1) kerdoiv (1) kinizsi (1) konferencia (1) könyvtár (3) közgazdász (1) közgazdász cikk (2) kredit (1) kurzus (2) k kar (5) lemondas (1) lift (1) lustasag (1) mancs (2) meszaros tamas (1) metro (1) napközi (1) nemzetközi iroda (2) nepszavazas (1) neptun (2) oktato (7) ora (3) palyazat (1) pc (1) penz (1) puska (1) reform (1) reklam (1) rektor (1) segédlet (1) stadler (1) szakszem (1) számvitel (2) szappan (1) szekrény (1) szemet (1) tanarok (13) tandíj (1) tankönyv (2) tanszék (6) tarolo (1) tárolók (1) tarsadalomszerkezet (1) tata (1) tesi (1) to (1) trautmann (1) tuf (1) tvsz (1) t kar (4) video (1) vizsga (10) zalai erno (1) Címkefelhő

Mi végre van a tanár?

2009.12.18. 11:10 - corvinyusz

Címkék: ora számvitel tanarok

TUF-os tárgy. Óra vége után 5 perccel, miután befejezi a 3-as feladatot, így szól a számvitel szakos tanár: Akkor még fussunk végig a következő feladat sarokszámain.

Összenéz a hallgatóság...
Tanár ledarálja a napló sarokszámait, követni nem bírjuk, közben néhányan távoznak, (van akinek az új épületben lesz órája) harminc-negyven egynehány toll serceg olvashatatlan írás alatt. 10 perc alatt végez.
Odamegyünk páran a tanárhoz, és feltesszük a nagy kérdést
-Elnézést, ezt az utolsó feladatot nem tudtuk leírni, többen elmentek a következő órára, az ittmaradtak pedig nem tudták ilyen gyorsan írni, fel tudnák tenni esetleg ezt a mintavizsga feladatot a honlapra megoldva?
-Nem.
-De ilyen gyorsan képtelenség volt leírni, nem az egész mintavizsga feladatsort kérnénk, hogy tegyék fel, csak ezt a feladatot.
-Nem, nem teszem fel.
-Na de miért Tanárúr?
-Mert akkor a diákok elkényelmesednének, azt hinnék nem kötelező bejárni az órára, hogy tanuljanak valamit, lesz valami a kezükben és a következő évben nem járnának be.
-Tanárúr, ez egy kifutó tárgy, ilyen formában soha többet nem fogják tanítani, csak most tegyék fel a feladatot, hogy le tudjunk vizsgázni belőle, aztán leszedhetik, a következő évfolyam nem látja akkor majd.
-Nem. Nem adok ki anyagot maguknak.
Lezárta a vitát, és lement.


Most őszintén: az ilyen ember tanárnak, pedagógusnak, oktatónak nevezhető?
Vagy ő csupán egy olyan ember, aki leadja kilóra az anyagot, mint egy gép, és aztán hogy a hallgató az érti-e, átmegy-e belőle, az már vastagon nem érdekli...
Nem az lenne a célja, hogy segítsen nekünk tanulni, tudást szerezni?
Nem azt kértük, engedjen át a vizsgán, és nem az egész megoldott mintafeladatsort kértük. (Megjegyzem ez tuf-os tárgy, 'egyenesben' se jutott idő erre a feladatra).
Csupán azt a feladatot kértük volna, hogy ossza meg velünk, amire már nem maradt idő.
Nem akarja, hogy legyen valami a kezünkben, hogy legyen valami anyagunk, amiből fel tudunk készülni a vizsgára? Akkor ennyi erővel minek van tankönyv, vagy bármi? Mindenki tanulja meg a tárgyat, ahogy akarja, nem?
Megmerem kockáztatni, a felsőbb éves tárgyak közül a számviteleseknek van a legnagyobb bukási aránya. Nem gondolja, hogy 'ránk fér' a segítség, hogy jól jönne nekünk az a megoldott feladat?

Tanítani akar, vagy csak leadja az anyagot? 

A bónusz az volt, mikor egy gyakorlat végén a tanár azt mondta: A hátralevő 3percben keressétek meg a [teleírt] táblán a 4hibát,amit számolás közben ejtettem.
Idén ahány órán bent voltam, mindegyiken elszámolta magát a tanár. "Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja"?

Nyusz

A bejegyzés trackback címe:

https://corvinull.blog.hu/api/trackback/id/tr121606325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Track-R 2009.12.28. 00:04:13

A számvitel tanszék hozzáállása mindig is szánalmas volt. Mintha fontosabb lenne az órán való részvétel annál, minthogy tényleg megtanuld az anyagot. A vizsgán erősen követelnek, ez OK. Meg is tanulom. De hogy erre a szívózásra mi szükség van, sose értettem.
Én anno szemináriumon inkább fényképeztem. Digitgépet óra elején előkaptam, vaku nélkül senkinek nem tűnt fel hogy én azzal jegyzetelek. Ehhez persze az is kellett, hogy projektorral kivetítse a demonstrátor a cuccot.
Tulajdonképpen minek van a példatár, ha nincs benne megoldás, és úgyse oldjuk meg az egészet szemináriumokon? Ez igaz a számvitelre és a statra is. Aki nem akar bejárni és csak a sarokszámok érdeklik, az úgyis megszerzi némi szívás után ismerősöktől. Az eredmény ugyanaz...

corvinyusz · http://corvinyusz.blog.hu/ 2009.12.28. 10:21:59

@Track-R: a vizsgával nekem spec az a bajom, hogy úgy állítják össze, hogy nem csak megoldani kell, hanem hogy gondolkodni sincs idő,ha nem vágod csípőből, esélytelen...miért kell időben ennyire kicentizni?!

Az a baj,hogy néha hiába vagy bent órán,egyszerűen képtelenség lejegyzetelni,amit mond...

Mindenki járjon fényképezőgéppel?:D

Track-R 2009.12.28. 11:15:14

Egy időben diktafonnal is próbálkoztam, de az nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A végső megoldás nálam az volt, hogy elkezdtem laptopra jegyzetelni. Én sokkal gyorsabban írok géppel mint kézzel, így minden előadás követhetővé vált.
Mondjuk számvitelen ez pont nem sokat segített volna, de arra volt jobb módszer :)

Ezzel a hozzáállással nekem annyi bajom van, hogy így pont az szív, aki bejár órára, és próbálna odafigyelni. Ha a sarokszámok vagy egyéb kényszerintézkedés miatt bent kell ülnie mindenkinek, az lesz a végeredmény hogy végigpofázzák az egész előadást azok, akiket nem érdekelne és csak kényszerből vannak ott.
Ha a példatárak tartalmaznak sarokszámokat, és ha a megoldásokat kiadják a mintafeladatsorokhoz, ezek az emberek szépen otthon maradnának. Sokkal jobb egy félig feltöltött előadóterem, ahol tényleg csak azok ülnek, akit érdekel. A többi meg üljön le otthon a tankönyvével, és tanulja meg. Ha mindezt megteszi a diák és teljesíti a vizsgát, akkor miért kell firtatni hogy bent volt-e előadásokon/szemináriumokon? Minél kisebb egy csoport, annál hatékonyabb az oktatás. Akit pedig nem érdekel, az bukjon ki saját belátása szerint. De ne én szívjak miatta!

corvinyusz · http://corvinyusz.blog.hu/ 2009.12.28. 11:27:04

@Track-R: mondjuk itt nem sokan dumáltak. Én speciel mindig menetközben tévedek el,így a sarokszámokkal se sokra megyek...Nem értem, miért nem lehet megoldott feladatokat kiadni... Úgyis 3xbonyolultabbakat adnak vizsgán...

Idén 4előadáson és 4gyakon voltam bent,bevallom. De mindegyiken elszámolta magát a tanár is!Ez annyira dühítő,hogy ha olyanok a feladatok, hogy igazából ő se tudja hibátlanul megoldani x év gyakorlat után, akkor miért várják el tőlünk?


süti beállítások módosítása