TUF-os tárgy. Óra vége után 5 perccel, miután befejezi a 3-as feladatot, így szól a számvitel szakos tanár: Akkor még fussunk végig a következő feladat sarokszámain.
Összenéz a hallgatóság...
Tanár ledarálja a napló sarokszámait, követni nem bírjuk, közben néhányan távoznak, (van akinek az új épületben lesz órája) harminc-negyven egynehány toll serceg olvashatatlan írás alatt. 10 perc alatt végez.
Odamegyünk páran a tanárhoz, és feltesszük a nagy kérdést
-Elnézést, ezt az utolsó feladatot nem tudtuk leírni, többen elmentek a következő órára, az ittmaradtak pedig nem tudták ilyen gyorsan írni, fel tudnák tenni esetleg ezt a mintavizsga feladatot a honlapra megoldva?
-Nem.
-De ilyen gyorsan képtelenség volt leírni, nem az egész mintavizsga feladatsort kérnénk, hogy tegyék fel, csak ezt a feladatot.
-Nem, nem teszem fel.
-Na de miért Tanárúr?
-Mert akkor a diákok elkényelmesednének, azt hinnék nem kötelező bejárni az órára, hogy tanuljanak valamit, lesz valami a kezükben és a következő évben nem járnának be.
-Tanárúr, ez egy kifutó tárgy, ilyen formában soha többet nem fogják tanítani, csak most tegyék fel a feladatot, hogy le tudjunk vizsgázni belőle, aztán leszedhetik, a következő évfolyam nem látja akkor majd.
-Nem. Nem adok ki anyagot maguknak.
Lezárta a vitát, és lement.
Most őszintén: az ilyen ember tanárnak, pedagógusnak, oktatónak nevezhető?
Vagy ő csupán egy olyan ember, aki leadja kilóra az anyagot, mint egy gép, és aztán hogy a hallgató az érti-e, átmegy-e belőle, az már vastagon nem érdekli...
Nem az lenne a célja, hogy segítsen nekünk tanulni, tudást szerezni?
Nem azt kértük, engedjen át a vizsgán, és nem az egész megoldott mintafeladatsort kértük. (Megjegyzem ez tuf-os tárgy, 'egyenesben' se jutott idő erre a feladatra).
Csupán azt a feladatot kértük volna, hogy ossza meg velünk, amire már nem maradt idő.
Nem akarja, hogy legyen valami a kezünkben, hogy legyen valami anyagunk, amiből fel tudunk készülni a vizsgára? Akkor ennyi erővel minek van tankönyv, vagy bármi? Mindenki tanulja meg a tárgyat, ahogy akarja, nem?
Megmerem kockáztatni, a felsőbb éves tárgyak közül a számviteleseknek van a legnagyobb bukási aránya. Nem gondolja, hogy 'ránk fér' a segítség, hogy jól jönne nekünk az a megoldott feladat?
Tanítani akar, vagy csak leadja az anyagot?
A bónusz az volt, mikor egy gyakorlat végén a tanár azt mondta: A hátralevő 3percben keressétek meg a [teleírt] táblán a 4hibát,amit számolás közben ejtettem.
Idén ahány órán bent voltam, mindegyiken elszámolta magát a tanár. "Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja"?