Kétségtelen erénye Mészáros úrnak, mint a szocik egy stabil embere, hogy amíg baloldali kormány van, addig hozza a pénzt. Új épület, új kolik. A Corvinus tőkeállománya gyorsan gyarapszik.
A legnagyobb probléma ellenben az, hogy a Corvinus humántőke állománya viszont egyértelműen zuhan. A komolyabb nevek sorra állnak fel, újak meg nem jönnek.
A diák mezőny bekerüléskor még mindig elég erős: a ponthatárok magasak. Az egyetem presztízse töretlen. Ugyanakkor az egyre növekvő évfolyam létszámok híguláshoz vezetnek, és nincsenek valódi elitszakok sem.
A képzési struktúra botrányos. Ez részben az OM hibája, (szétaprózott BA struktúra), de sok szárad az egyetem lelkén. A tárgypaletta, a követelmény rendszer, a vizsgáztatás minősége, stb.
Összességében nem omlik össze a világ. Az egyetem neve máig jól cseng, a hangulata nem rossz, hülyébb nem lesz tőle senki, és sok időt se kíván elvégzsése. Ugyanakkor egyre távolabbinak tűnik az az álom, hogy valódi elmélyülésre vagy versenyképestudásra lehessen ott szert tenni.
Részletek, komolyabb érvelések ezen a blogon hamarosan és folyamatosan.
A Budapesti Corvinus Egyetem Szenátusa október 15-i ülésén újabb négy évre dr. Mészáros Tamást választotta rektornak. Az egyedüli pályázót a szenátus 32 igen és egy ellenszavazattal választotta meg.
Mészáros Tamás rektori pályázatában elsőrendű feladatának jelölte meg az egyetem tudományos presztízsének felzárkóztatását hazai és nemzetközi szinten. Az oktatás minőségének jobbítására, valamint a meglévő erőforrások racionális kihasználására a szaktantervek áttekintését, szükséges megváltoztatását ígérte. Az elkövetkezendő négy évre az infrastruktúra további korszerűsítését, az egyetem vagyonának növelését, azaz az elmúlt négy évben elért eredmények töretlen folytatását tűzte ki célul.
A pályázatot véleményező bírálóbizottság és az egyetem Gazdasági Tanácsa Mészáros Tamás rektori tevékenységéből az intézmény és a tudomány tiszteletét, a decentralizált irányítási módszert, a rektor példaértékű munka- és vezetési stílusát emelte ki. A szenátus az egyetem fejlesztésében a pályázónak azt a törekvését értékelte, amely minden egyetemi polgár számára az egyértelmű követelmények megfogalmazását, a teljesítmény folyamatos mérését, értékelését és elismerését tűzte célul.