corvinull blog

Sztorik a Corvinus egyetemről az utókornak.
Írj te is: sunivrock@gmail.com

Kommentek

  • tokenhunter: Ne haragudj, de szerintem saját hibád miatt nem tudtál mit kezdeni az egyetemen megszerzett "tudás... (2016.05.06. 17:36) Vége
  • vigike: @vigike: természetesen vizsgadolgozatra gondolok (2010.06.01. 13:29) Tanszéki zárvatartás
  • corvinyusz: @dobroczkiadam: válasz ment hely hiányában priviben. (2010.05.19. 09:44) Költői kérdés
  • corvinyusz: @oroce: ez minden felsőoktatási intézmény minden hallgatójára működik,és névtelen. a Halvel az csa... (2010.05.18. 11:37) A tanár-értékelő
  • sncf: Talán csak annyi történt, hogy az egyetemi kommunikáció a szervezők által kért időpontnál jóval ko... (2010.04.29. 13:14) „Válság az oktatásban? Oktatás a válságban!”

Címkék

ballmer (1) bicikli (3) blog (3) bologna (1) bombariadó (1) c (1) campus (4) child (1) cikk (2) corvinull (1) corvinus (5) csalas (2) dekan (1) diak (8) diploma (3) diplomaosztó (1) diszdoktor (1) disztoktor (1) economics (2) egyetem (5) előadás (3) előadó (1) email (3) erasmus (3) eredmények (1) foepulet (1) foto (1) fűtés hűtés (1) gep (1) g kar (2) halvel (3) hiányosságok (1) hír (1) hírlevél (1) hok (5) hök (1) informatika (1) iszk (1) kampany (1) kerdoiv (1) kinizsi (1) konferencia (1) könyvtár (3) közgazdász (1) közgazdász cikk (2) kredit (1) kurzus (2) k kar (5) lemondas (1) lift (1) lustasag (1) mancs (2) meszaros tamas (1) metro (1) napközi (1) nemzetközi iroda (2) nepszavazas (1) neptun (2) oktato (7) ora (3) palyazat (1) pc (1) penz (1) puska (1) reform (1) reklam (1) rektor (1) segédlet (1) stadler (1) szakszem (1) számvitel (2) szappan (1) szekrény (1) szemet (1) tanarok (13) tandíj (1) tankönyv (2) tanszék (6) tarolo (1) tárolók (1) tarsadalomszerkezet (1) tata (1) tesi (1) to (1) trautmann (1) tuf (1) tvsz (1) t kar (4) video (1) vizsga (10) zalai erno (1) Címkefelhő

lusta tanárok I.

2008.06.07. 13:39 - S Uni V. Rock

Címkék: vizsga t kar tanarok tarsadalomszerkezet lustasag

Látom, elég rég frissült a blog, úgyhogy végre rászánom magam, hogy írjak az egyik tárgyunkkal kapcsolatban.


T-karos kötelező tárgyról van szó, amit a társadalmi tanulmányok és szociológia szakos (BA-s) hallgatóknak kellett felvennie erre a félévre. Mi vagyunk azok a kísérleti nyulak, akik nem tudhatják, csak sejthetik, mi volt előttük, még a hagyományos rendszerben, viszont a jövőre vonatkozóan semmi kilátásuk (inkább rálátásuk) nincs (értsd: operatív tanterv, kimeneti követelmények, szakmai gyakorlat, stb.), bár ez nem kari sajátosság, tudom jól.

Szóval van egy tárgyunk, ami a következő néven fut: Társadalomszerkezet - társadalmi folyamatok II.

A félév eleve úgy indult, hogy két előadás elmaradt. Aztán az elsőn az ilyenkor szokásos tematikaátnyálazás, számonkérés módjának ismertetése és nagy vonalakban arról, hogy mit fogunk tanulni. A további előadásokon meg... Röviden legyen annyi, hogy minőségében igencsak alulmúlja legmerészebb elképzeléseinket is, de van egy kemény mag, aki kitartóan bejár, jegyzetel, érdeklődik (?). Köztük én is. Egyetlen előadást sem hagytam ki, pedig kínok kínja volt mind! Mégis megértem a vizsgaidőszakot, amikorra kiderült, nem kell más, csak az oktató két saját könyvének kijelölt fejezetei. Nyilván ilyesmi is minden karon előfordul, ahogyan a számonkérés módja sem lehet ismeretlen: csoportos szóbeli (5-6 fő/csoport). Nem szeretnék nagyképűnek tűnni, de ezen a két szakon a negyedik félév végére nem szükségeltetik külön tárgy ezekre a témákra (cigányság, kirekesztés, szegénység), hiszen egyfelől az utcáról beesve és józan paraszti ésszel is meg lehet válaszolni ezen kérdések többségét, másfelől tényleg annyiszor előkerültek már ezek a témák és tanulmányok, hogy azon szak- és csoporttársak, akikkel beszélgettem, mind 4-5 érdemjegyre számítottak.

Aznap, amikor sorra kerültem, a következő történt: a vizsga Neptunban rögzített kezdete: 9.00, vizsgáztató megérkezése: 10.00 után; első csoport bevonul, vizsgáztató megrendeli a reggelijét majd el is fogyasztja, közben bedob egy kérdést, melyre az öt vizsgázó igyekszik legjobb tudása szerint válaszolni, úgy hogy tekintettel legyenek egymásra, ne az legyen a sikeres taktika, hogy ki az az egy, aki a másik négyet eltapossa, aki a többiek szavába vágva törtet. Én nem velük voltam bent, de a következők nálunk is elhangoztak: a vizsgáztató persze biztosítja a diákokat, hogy mindenkinek megteremti a lehetőséget a szereplésre (ez egyszer sem valósult meg), s felhívja a figyelmüket arra, hogy ő tud osztályozni, senki ne vonja kétségbe, hogy megérdemelt-e az az elégtelen avagy jeles osztályzat, amit kioszt, ellenben azt elismeri, hogy e kettő között ő sem tévedhetetlen, mégsincs mód jogorvoslatra (értsd: nincs lehetőség (férőhely) javítani, bár értelme sincs elmenni újra az ilyen tanárhoz).

És ilyenkor sajnálom, hogy nem tették kötelezővé a hallgatói véleményezést, hogy nincs következménye a visszajelzésnek és nincs szankcionálva az ilyen munkaerő.

A bejegyzés trackback címe:

https://corvinull.blog.hu/api/trackback/id/tr38508186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsilla · http://dzsilla.notwo.org 2008.06.07. 13:59:23

velünk városszociológiából történt ugyanez, úgyhogy nálatok vagy bevett szokás ez, vagy ugyanarról a tanárról beszélünk (amúgy a budai campusra járok)

bokrif 2008.06.07. 16:33:09

Aki ott volt a múltkori rektori előadáson, az tudhatja, hogy jövőre kvázi kötelező lesz a HalVel, és így majd hatása is lesz már!

Anna 2008.06.07. 19:07:30

szerintem nincs még egy ilyen tanár az egész egyetemen :D ami egyfelől szerencse, másfelől szomorú... talán a való életben, az egyetem "óvó falain kívül" nem is állná meg a helyét...
a rektorin nem voltam ott, de örülök, ha kötelezővé teszik a HalVelt, bár ez a levélírón meg a csoporttársain már nem igazán segít

rc 2008.06.08. 13:04:29

Mit jelent az h kötelező lesz a Halvel? Már nem járok ide, csak kíváncsiság.

jagd 2008.06.09. 13:00:35

A levélhez egy kis kiegészítés: Az előadás "minőségében igencsak alulmúlja legmerészebb elképzeléseinket is" részletesebben: A tanár SZÓ SZERINT suttogott!!!!, amikor valaki megkérte, hogy használja a mikrofont a válasz a következő volt: "Üljenek közelebb" Ez volt az első és utolsó előadása amire bejártam. A vizsgára két könyvet kellett elolvasni, ebből csak az egyikből kérdezett. Az előadáson elhangzottakból egyáltalán nem kellett semmi. Akkor minek volt előadás???? A vizsgáztatást gyorsan lezavarta a tanár, mert sietnie kellett valami konferenciára (ami csak a vizsganapján reggel jutott eszébe, mert elfelejtette szegény!!!), aminek kapcsán 10 percenként csörgött a telefonja, amit föl is vett, természetesen VIZSGA KÖZBEN!!!

asdf 2008.06.09. 20:41:20

örüljetek a kettesnek, basszus. kész vagyok attól, hogy a t-karos büfé-ruhatár szakokon rinyálnak, hogy most jaj el kell olvasnom egy könyvet, mert abból van a vizsga. vannak olyan tárgyak máshol, ahol a kettesért össze teszik emberek a kezüket-lábukat, és nem azért mert nem tanultak rá. itt meg egy négyes miatt sopánkodtok. megáll az ész.

md 2008.06.09. 22:30:47

szerintem itt nem a jegyekkel/tanulás mennyiségével,hanem az oktatás minőségével van problémája a cikkírónak.....

eljan 2008.06.09. 23:00:46

Kedves asdf! Lehet hogy te azért teszed össze a két kezed egy kettesért, mert szövegértési problémáid vannak, és nem tudod a vizsgákon visszaadni egy szöveg lényegét. Ám az biztos, hogy most nem sikerült kiolvasnod a bejegyzésből a lényeget. Ami felvilágosítanálak, hogy nem a jegyekkel kapcsolatos. Az, hogy ki milyen jegyre számított csupán azt hivatott érzékeltetni, hogy egy teljesen fölösleges tárgyról van szó, ugyanis az előadás keretében tárgyalt témákat már más órákon megtanultuk. Tehát az írás mondanivalója: a tanár minősíthetetlenül pocsék, mert... fentebb olvasható.

rc 2008.06.10. 16:00:07

Asdf!
A cikk arról szól, h ha az egyetem méltóztatott T-kart létesíteni, és azon mindenféle szakokat meghirdetni, akkor méltoztasson ezeken a szakokon is értékelhető minőségű oktatást nyújtani. (Nem mintha a K és G karon annyira hatalmas lenne a színvonal.)
Az hogy mi büfé és ruhatár, hadd ne egy hallgató döntse már el, jó?

Egy egykori K-karos

pitttong 2008.06.10. 19:27:20

és mi a minőségi oktatás a te szempontjaid szerint?

Anna 2008.06.10. 21:33:40

a posztban említettek semmiképp sem...
És itt valóban nem (csak) a jegyekről van szó, bár engem igenis zavarna, ha ilyesmi miatt nem kapom meg azt a jegyet, ami a tudásom alapján járna. Elég szomorú, hogy ennek SEM lesz következménye.

DT 2008.06.11. 09:52:17

rc:

Miért ki döntse el?
Különben igazad van abban, hogy a T karon is megfelelő színvonalú képzést kellene nyújtani, mert most enyhén szólva is vannak problémák, és igen, vannak büfé szakok, amelyek a hallgatók tapasztalatai alapján könnyen megnevezhetőek.
és még annyi személyes megjegyzés, hogy én személyszerint semmi színvonalbeli problémával nem találkoztam a jelenlegi szakomon

egy jelenlegi K karos

rc 2008.06.11. 12:34:12

Arra utaltam, h sok ember számára adott tudományág élből "büfé", függetlenül az oktatás színvonalától. Ezt hívják többek között szakmai sovinizmusnak, asdf ennek adta egy szép példáját.
Egy hallgató viszont nincs abban a helyzetben, hogy tudományágakról ilyen természetű ítéletet mondjon.
Ha vmitől "büfé" lesz egy szak, az a gyenge színvonal, és erről szól a post. Mármint a gyenge színvonalról. De léteznek "büfé" közgazdász, vagy informatika szakok is. Vagy van normális oktatás adott szakon (mert a tanári kar akarja/tudja/képes rá), vagy az adott szakot be kell zárni. De semmiképp nem azért mert ott X vagy Y tudományágat oktatnak, ami egy hallgatónak nem tetszik.

DT 2008.06.11. 21:14:50

Igazad van. Ezek szerint először félreértettelek. Egy tudományágról ilyen jellegű állásfoglalást egy hallgató nem tud/hat hitelt érdemlően tenni véleményem szerint sem. De egy adott szakról tudhat akár saját, akár mások tapasztalatai alapján is.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.13. 10:38:43

asdf:
"vannak olyan tárgyak máshol, ahol a kettesért össze teszik emberek a kezüket-lábukat,"

Ki össze-, ki szét-... :]

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.13. 10:40:39

Sajnos ismerős a bejegyzésben leírt karakter, ha nem is ennyire durva kivitelben, de akad még belőlük bőven az egyetemen másfelé is. Odakent jegyzetek, lealibizett szemináriumok...

DT 2008.06.13. 12:47:22

csak enyhén sikerült hímsovinisztára a hozzászólásod, remélem ezt te sem komolyan gondoltad

MoogV 2008.06.15. 23:35:37

kit erdekel?

ha egyszer ez az igazsag...

rc 2008.06.16. 12:32:14

Nos a helyzet az, h a közgázon nemtommi van. De 1x régebben egy magasabb beosztású tanárral volt szó erről, és ő is azt mondta, h Mo-n "elő szokott fordulni" h bizonyos hölgyek természetben fizetnek a vizsgán való átmenetelért. Na persze azt nyilván nem mondta volna, h "igen, a közgázon is", de a magyar felsőoktatásban én is hallottam időnként róla. Azért ennyire ne legyünk már polkorrektek.

DT 2008.06.16. 22:54:34


ilyen gyér dumával csak olyan béna loserek dobálóznak, akik szeretnék ha nekik is volna nő aki széttenné a lábát. de mivel nincs, a női nem iránt érzett haragjukat abban élik ki hogy ilyen szarságokat terjesztenek. persze, biztos van ilyen is. fehér zaj. több vastagpénztárcájú férfi vesz magának papírt, mint ahány nő szétteszi a lábát, ez meggyőződésem. ez nem polkorekktség vagy hívd aminek akarod, és távol álljon tőlem, hogy feminista legyek, mielőtt vki még ezt akarná rámsütni, de gáznak tartom, hogy ilyen hányadék szöveggel jön elő valaki. bocs, ha közönséges voltam, de már máshol is felbasztak hasonló primitívséggel

MoogV: Te meg minden blogba beírsz valami baromságot? Nézz vissza az UMK-ra, és az ott feltett kérdésre válaszolj inkább.

rc 2008.06.17. 10:17:12

Ejnye, Tibor, Tibor, a sok idegeskedés megárt az egészségnek.... :O
Hány vastagpénztárcájú férfi vesz diplomát? És hol? Akkor halljuk, ne tartsd magadban.
Amúgy meg ha már a nemi egyenjogúságnál tartunk, a pénzzel való rendelkezés meg aztán a leginkább független a nemtől, ergo valószínűleg x vastagpénztárcájú nő is "vesz magának diplomát" a férfi kollégáikkal egyetemben.
Amúgy meg én egy adott véleményt adtam tovább, hozzátéve, h személy szerint nem tudom, h a közgázon most mi van, egész saját praxisomból 1 esetet tudnék visszaidézni (mármint 1 oktatót). Erre te nekiálltál engem személy szerint támadni, meg polkorrektkedni.

PS.
Szerintem dobjunk össze egy jegyet Svédországba DT kollégának, ne kelljen a k*cs*g bunkó nem polkorrekt emberek között élnie.

Kata 2008.06.18. 19:40:21

Kicsit szétoffolódott ez a topic (is)... És én is ezt teszem most, bár kapcsolódik a HalVel impotenciájához, mert abból nem tudok informálódni. Ugyanis szakszeminárium-választás előtt állok, és a szakirányomon van 3, aminek tökugyanaz a tematikája, csak egy kicsit más nevet kaptak és persze három különböző oktatóhoz tartozik.
Ki mit tud róluk nekem mondani: Kulcsár Dezső, Korompai Attila, illetve Forman Balázs? Mindhárman a Gazdaságföldrajz Tanszék munkatársai.
Előre is kössz az infókat!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.19. 08:24:54

DT:
Női nem iránt érzett harag? Hímsovinizmus? :DDD

rc 2008.06.19. 18:03:44

Kata: csak ő közülük lehet választani? Pontosan miről szólna a szakdogád?

Kata 2008.06.20. 16:58:12

rc: regionális és településfejlesztés szakirányon vagyok és a szakdogám a saját városomról szólna, felmérném, hogy mi minden nem készült még el, amire pedig lenne igény (bicikliutak, uszoda, görkorisoknak és bmxeseknek pálya, ilyesmi), szóval egyelőre semmi világmegváltó nincs még raktáron, csak nagy vonalakban.

rc 2008.06.21. 00:32:06

Annyit tudni kell, h Forman inkább EU-regpolos, míg Korompai inkább a stratégiai részéhez ért jobban, meg az ilyen gazdaságföldrajzi dolgokat jobban tudja. Ha emberi, pedagógiai és szakmai kvalitásukat egyben kellene értékelni, ebben a konkrét esetben én Korompai mellett döntenék.
Azt hozzá kell tenni, h nagyon szereti a statisztikát, jó pont nála ha ilyesmit is teszel a dolgozatodba.
Szóval én megjelölném Korompait. Igen, Vágó úr, Korompait.

DT 2008.06.21. 23:56:12

nos rc,

Nem kívántalak személyesen támadni. Én azt mondtam, és ehhez továbbra is tartom magam, hogy impotens loserek terjesztenek ilyeneket. Én nem mondtam, hogy te az, vagy és azt sem állítottam, hogy terjesztesz ilyet. Az, hogy egy esetről hallottál az ugyanazt jelenti, amit mondtam. Előfordul. Nem állítottam, hogy ilyen sosem történt, de hogy ez tendencia lenne, az abszurd. Nevetségesnek tartom, hogy ha ezt hiszed.

Valóban, az eredeti témától eltértünk. Épp úgy, ahogy egy értelmiségi színvonaltól is eltértünk, legalábbis én a kommunikáció és a hangnem tekintetében, ti pedig gondolkodás tekintetében. Bulvárosodunk :)

Forman Balázs 2008.07.22. 14:29:19

Kedves Kata!
A regionális gazdaságtan órákat kivéve, oktatóként a hazai városokkal valóban nem foglalkozom. Kutatóként, tanácsadóként vagy más intézményben is oktatóként számos várost talán elég jól ismerek - Miskolc, Sopron, Székesfehérvár, Szolnok és a Dél-alföldi Régió összes városa. De egy szakdolgozat megírásához szükséges adatbázissal Magyarország valamennyi településére vonatkozóan rendelkezem. feltéve ha szükséges.
Mit várnék el egy ilyen szakdolgozattól?
Mi történt az adott településen 1990 és 2007/2008 között? Népesség, társadalom, gazdaság, közintézmények. Mi szűnt meg? Mi az ami újonnan jöt létre. (Helyzetleírás.)
Az elmúlt évtized adatainak idősoraiból milyen fejlődési pálya extrapolálható?
Összhangban van-e az idősorok alapján felvázolható jövőkép a település fejlesztési dokumentumaiban felvázolt jövőképpel? (Dokumentum elemzés.)
Hogyan változtatják meg a base-line fejlődési pályát a jelenleg és a 2013-ig elérhető uniós támoatások? Milyen uniós támogatásokat sikerült eddig a településnek megkapnia? Ezek hozzájárulnak-e a település remélt jövőképének eléréséhez?
Mi legyen a saját hozzáadott értéke?
Marketing szemmel értékelje a települést! Vizsgálja meg, írja le, hogy mit kellene tennie a településének a lakossága megtartásáért, a vállalati befektetésekért és az állami és az uniós források elnyeréséért!
Feldolgozandó témakörök elméleti megalapozásként: statisztikai előrejelzések, stratégiai tervezés, település marketing, önkormányzati gazdálkodás.
Tisztelettel
Forman Balázs

S Uni V. Rock 2008.09.10. 17:00:25

Kedves Forman Balázs
Ez a honlap nem különböző egyetemi tantárgyak reklámozási helye. Főleg nem ilyen terjedelemben...

jlk 2008.09.10. 23:36:51

Ez azért durva oltás volt szerintem. Ha már vette a fáradtságot, hogy leírta a - nem önmaga heroizálásáról szóló - valóban hosszú kommentjét, nem kellene leszólni érte. Más kérdés, hogy inkább privát üzenetben kellett volna (pl emailcím váltás után) mindezt elintézni...

bauhaus 2008.09.11. 01:20:28

szerintem egy ilyen blog egyszerűen nem arra szolgal, hogy valaki több oldalban irjon a sajat targyarol.

Forman Balázs 2008.09.11. 16:44:55

Tisztelt Olvasók! Kedves Hallgatók!
A tantárgyaim és akjövetelményeik részletes leírása, mind a NEPTUN-on az érintett hallgatók számára, mind a saját honlapomon www.formanbalazs.hu mindenki számára elérhetőek. A feltöltés folyamatban van.
Az óráim nyilvánosak, azokon is minden érdeklődőt szívesen látok.
Tisztelettel
Forman Balázs

Kata 2008.09.12. 23:28:56

S Uni V. Rock 2008.09.10. 17:00:25 --> Ez szerintem nem reklám, hanem az itt felmerült, bár valóban offolódásba hajló, kérdésemre kapott válasz. Én (HalVél híján) itt próbáltam informálódni, hogy jó döntést hozhassak. Ebben rc és Forman Balázs tett érdemi lépést (kommentet), és én örülök neki. Egyébként meg "jlk 2008.09.10. 23:36:51"-nél van az igazság :)

schultze · http://inglobwetrust.blog.hu 2008.09.13. 12:33:50

Tévedésbe vagy Kata,
a levél nem a júliusi leírásnak szólt, hanem szeptemberben felrakta Forman Balázs a teljes tematikát több bejegyzéshez kommentbe.

Ezek a 3 oldsalas tematikák mostanra eltűntek...

Kata 2008.09.14. 16:16:03

háhh ezek voltak az ilyen egy-az-egyben-wordből kimásolt tematikák? hallottam róluk :S

Subculture 2009.02.07. 17:40:35

Idén az órát csütörtök reggelre tették. 8ra. Már első órán 20 percet késett a tanár, majd közölte, hogy nem tud 8kor órát tartani, csak két hete tudta meg, hogy ekkor kéne neki (én december óta tudom, hogy csütörtök reggelenként vele és itt és ekkor lesz órám) ezért tegyük máskorra. nem sok energiát tett bele, hogy találjunk egy másik időpontot, úgy döntött, hogy ezzel kár is próbálkozni, ő kitalált valamit! tömbösítsük az órákat, kéthetente péntekenként lesznek megtartva 8- 15 óráig... és egy ilyen alkalomról egyet lehet hiányozni, és ha megtesszük akkor következő órán beszámolót kell tartani az előző óra anyagából és az olvasmányból, amit épp feladott... jó kis félév lesz


süti beállítások módosítása