corvinull blog

Sztorik a Corvinus egyetemről az utókornak.
Írj te is: sunivrock@gmail.com

Kommentek

  • tokenhunter: Ne haragudj, de szerintem saját hibád miatt nem tudtál mit kezdeni az egyetemen megszerzett "tudás... (2016.05.06. 17:36) Vége
  • vigike: @vigike: természetesen vizsgadolgozatra gondolok (2010.06.01. 13:29) Tanszéki zárvatartás
  • corvinyusz: @dobroczkiadam: válasz ment hely hiányában priviben. (2010.05.19. 09:44) Költői kérdés
  • corvinyusz: @oroce: ez minden felsőoktatási intézmény minden hallgatójára működik,és névtelen. a Halvel az csa... (2010.05.18. 11:37) A tanár-értékelő
  • sncf: Talán csak annyi történt, hogy az egyetemi kommunikáció a szervezők által kért időpontnál jóval ko... (2010.04.29. 13:14) „Válság az oktatásban? Oktatás a válságban!”

Címkék

ballmer (1) bicikli (3) blog (3) bologna (1) bombariadó (1) c (1) campus (4) child (1) cikk (2) corvinull (1) corvinus (5) csalas (2) dekan (1) diak (8) diploma (3) diplomaosztó (1) diszdoktor (1) disztoktor (1) economics (2) egyetem (5) előadás (3) előadó (1) email (3) erasmus (3) eredmények (1) foepulet (1) foto (1) fűtés hűtés (1) gep (1) g kar (2) halvel (3) hiányosságok (1) hír (1) hírlevél (1) hök (1) hok (5) informatika (1) iszk (1) kampany (1) kerdoiv (1) kinizsi (1) konferencia (1) könyvtár (3) közgazdász (1) közgazdász cikk (2) kredit (1) kurzus (2) k kar (5) lemondas (1) lift (1) lustasag (1) mancs (2) meszaros tamas (1) metro (1) napközi (1) nemzetközi iroda (2) nepszavazas (1) neptun (2) oktato (7) ora (3) palyazat (1) pc (1) penz (1) puska (1) reform (1) reklam (1) rektor (1) segédlet (1) stadler (1) szakszem (1) számvitel (2) szappan (1) szekrény (1) szemet (1) tanarok (13) tandíj (1) tankönyv (2) tanszék (6) tarolo (1) tárolók (1) tarsadalomszerkezet (1) tata (1) tesi (1) to (1) trautmann (1) tuf (1) tvsz (1) t kar (4) video (1) vizsga (10) zalai erno (1) Címkefelhő

Igazi campust a Közgáznak! (..és bicikitárolókat!)

2008.01.21. 02:12 - ders

Címkék: bicikli campus

Azon szerencsésebb diákok, akik anno még élő ember számára teljesíthető Erasmus-kiválasztáson vettek részt, így aztán élvezhették külföldi egyetem vendégszeretetét hosszabb-rövidebb ideig, nagy valószínűséggel a külföldi tanulmányaik meghatározó élményei közé sorolják a campus-érzést.


Mindenki tudja, mi az a campus. Amikor minden egyetemi épület egy helyen található, köztük hangulatos, parkos területek (persze ne legyünk ennyire leegyszerűsítők és nyugat-ajnározók, itthon is van ilyen és külföldön se mindenhol). Mindenesetre én magam Hollandiában irigykedve-boldogan éltem át a fílinget, és tapasztaltam meg az igazi egyetemi hangulatot teremtő teret. Aztán kissé kiábrándultan érkeztem haza, hogy a szürke egyetemista mindennapok részeként rohanhassak át a Veres Pálnéba vagy bumlizhassak a Könyvesre.


Azóta persze sokat fejlődött egyetemünk. A gólyák már nem is hallottak a fenti helyekről, az új épülettel minden egy stócra került. A változás azonban mégsem teljes. A pici távolság megtétele (bármely) két épület között így is tud bosszúságot okozni. Az elképzelhető összes helyen parkoló autók akadálypályáján kell átpasszírozni magunkat, széles és forgalmas út mellett kell várakoznunk, hogy átjuthassunk. Van egy kis füves rész, de inkább ülnék le a főépület padlójára gólyabál utáni hétfőn, mint arra a kutyaszaratásra használt placcra.


Álmodozzunk egy kicsit inkább! Képzeljük el a főépület-sóház-újépület közötti és melletti területet mindenhol szép parkosnak. A legszükségesebb átmenőforgalmat Ráday stílusú térköves megoldás csillapítaná. A többi rész fűvel, keskeny ösvényekkel, fákkal, padokkal, nyáron kinti büfével, kocsik nélkül. Sétálgató, beszélgető, heverésző, tanuló egyetemisták mindenütt. Lehet továbbgondolni. Talán még a nap is többször sütne. Mindez nem egy óriási tér, a város közepén, de mégis egy igazi campusunk lenne. Kéne?


Persze ehhez első körben el kell takarítani a parkoló autók rengetegét. (margóra: szerintetek nem ugyanolyan pofátlanság fizetés nélkül felállni a járdára – és most már a főépület mindkét oldalán ez a helyzet – korlátozva a többi egyetemista mozgását, mint teszem azt puskázni vagy plagizálni?) És itt jön be a második témakör.


Fiatal emberek vagyunk, senkinek nem kell a segge alá a kocsi, aki meg gyík, annak ott a mélygarázs, fizesse meg a kényelme díját (ugyanez igaz a tanárokra is – aki meg nem az egyetemre jön, annak főleg semmi keresnivalója a környékén). Lehet járni biciklivel is. Hoppá, mégsem?! Jelenleg az egyetem épületeinél nincs biciklitároló. Egyrészt, eltűntek az eddigiek a metróépítésnek köszönhetően (és mire ott végeznek, a mostani egyetemisták mindegyike megkapta a diplomáját – viszont lesz metró is!:)). Másrészt, az új épületnél nem sikerült telepíteni egyet sem (a mélygarázsban a két parkolóhely biciklis piktogrammal, ami a sorompó felnyitása nélkül alig megközelíthető, nem nevezhető annak). Addig tényleg nehéz bárkinek is azzal érvelni, hogy mennyivel jobb biciklizni az egyetemhez, mint a dugóban szopni (az!), amíg a kukához kell kikötni a járgányt.


Most lehetne anyázni, meg szidni a tervezőket, de leginkább cselekedni kéne. A felelősöket meg lehet győzni a fentiek igazáról, vannak szakmai szervezetek (MK) által készített ajánlások az ekkora intézmény esetén szükséges tárolók számáról. Az új épületnél a két oldalsó átjáró tökéletes hely lenne, még fedett is. Ha jól hallottam, már el is indult valami, akkor csak meg kell lökni a szekeret. Aztán lehet szervezni egy kis felvonulást tavasszal. Jobb esetben örömködve és megköszönve a csillogó bicajtárolókat, rosszabb esetben demonstratív jelleggel balhét kell csapni.


Aztán lehet továbblépni a kedves kis campusunk felé.

A bejegyzés trackback címe:

https://corvinull.blog.hu/api/trackback/id/tr69305300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midrovertalt 2008.01.21. 04:58:56

Ez mind szép és jó, a biciklitároló problémájának megoldásával egyet is értek...

Viszont a Campus, mint olyan, ahogy vázoltad, egyszerűen kivitelezhetetlen. A Közraktár utca vezet a pesti alsó rakpartra, ami egy baromi nagy forgalmat jelent. Tömegközlekedési gerinchálózat egyik része is egyben (2-es villamos, 83-as troli, most 2V, 149V és 83T). E két fő ok az, hogy nem lehet egy Ráday-jellegű területet csinálni. Pláne, hogy talán elkezdik hamarosan az építkezést a régi Közraktárak mentén.
Ha ilyen valamikor lesz is, akkor az még sok évtized múlva lesz, de akkor már az autók repülni fognak... :D

Üdv

hidden 2008.01.21. 10:35:49

Ders, a felvonulás nagyon jó kezdeményezés ha biciklitárolókat szeretnénk, de a Campus-megoldás tényleg nem túl reális. Plusz gondot okoz, hogy mellettünk van a Vásárcsarnok, ami végképp lehetetlenné teszi az elképzelést. A teljes térrendezéshez a rakpart forgalmát gyakorlatilag át kellene vezetni a közraktárokon, ez nem várható a közeljövőben.
Amúgy szimpatikus a kép, amit csináltál hozzá, elég szemléletes :)

akos 2008.01.21. 12:23:39

Ha épp nem hó esik, minden nap bicóval megyek az egyetemre, és minden nap a mélygarázsban zárom le azt. Szerintem teljesen rendben van az ottani tárolási lehetőség.
A campusos ötlet meg persze tök jó, és ha jól tudom, már másnak is eszébe jutott: a 2es villamost pont ezért fogják távolabb felhozni a föld alól, és a 83as vezetékeit is ezért bontják el. Igaz így nem lesz akkora park, mint szeretnénk, de legalább a főépület előtt lesz.

midrovertalt 2008.01.21. 14:56:12

@akos: ha valamit is csinálnak a 2-es villamossal, az nem a mi kis Campusunkért lesz, hanem amiatt a sz.r 4-es metró miatt, a 83-as troli szintén emiatt, mert lesz a Fővám téren valamikor majd (ugye, már Isten sem tudja, olyan ez mint az euróbevezetés céldátuma: egyszer csak...), és ott azért érdekesebb lesz az eddig megszokott tömegközlekedés... De az, hogy elbontanák a 83-as felsővezetékeit a Campus miatt, az irreális. Az oké, hogy most el van bontva, mert nem jár arra troli, csak pótló, és a hely meg kell a Demszky presztízsberuházásának...

A Vásárcsarnok közelléte, igen, alapból meghiúsítja a Campus tervét, sokan járnak oda, sokan autóval, és tömegközlekedéssel. Vagy majd odébbtoljuk, mint a klasszikus Legényanya c. filmben a Bélák a kocsmát? :)

ders 2008.01.21. 15:57:44

Srácok, legyünk egy kicsit kreatívak! :)

Ebben a koncepcióban nem is feltétlenül a rakpart lenne a közepe a campusnak inkább a Sóház mögötti utca. Ott csak most jár a pótló, amúgy nincs bkv. Ha nagyot álmodhatunk, az alsó rakpartot akár le is lehetne fedni + a villamossíneket füvesíteni (máris mennyivel barátságosabb), illetve a Rádayn is jár busz, a 83-ast nem akarja senki bántani.

A belváros közepére ne járjon senki kocsival.

Lzooltan · http://lukacs.eu 2008.01.21. 17:17:51

A biciklitároló hiánya bizony fájó pont. Iskolaszezonban, jó időben anno rengetegen jártunk bringával, a (most éppen lezárt) főbejáratnál lévő tároló csúcsra járatva üzemelt. Ráadásul azt kamera is figyelte.
A mostani rendszerben azé a nyerő hely, aki hamarabb ér oda. Egyedül a korlátokhoz lehet kötni viszonylagos biztonságban, de az sem az igazi. Elég gáz órára rohanva feltornászni a biciklit egy ablakrácsra, vagy félemeleti korlátra, mert már csak ott van hely. Közben persze lóg a kabát, táska, lakat. Normális bringaparkolóval szerintem néhányan átváltanának a kocsiról.
Most rá vagyok kényszerítve a biciklire, amerre jövök, metrót építenek, kocsi nincs, a BKV meg eléggé akadozik és akadozni is fog a következő 2+n évben.
Megoldásként javasolnám egy-egy roller kiutalását az így kényelmetlenségekkel küzdő hallgatóknak, de talán olcsóbb lenne felhúzni egy normális, védett tárolót és fölé tenni egy kamerát, ahogy régen is volt. Jól ki lehetne használni a Sóház mögötti részt, azt mostanában úgyis csak trágyázásra használják.

szkj 2008.01.21. 17:46:54

Helló!

Azzal teljesen egyetértek, hogy az egyetemnek szüksége lenne egy normális (elég nagy méretű, jó helyen lévő, vállalható) biciklitárolóra, biztos, hogy többen vállalnák a kocsi és a BKV helyett a bringát. Persze emellett azért figyelembe kell venni, hogy vannak olyan egyetemisták akik olyan helyen laknak, amit nem lehet bevállalni se BKVval se biciklivel - pl.: tarkaréti koli.
A campus ötletét viszont én is irreálisnak tartom.
1. a forgalom miatt (többiek által részletezve)
2. az egyetem olyan helyen fekszik ahol a campus kialakítása nem kreativitás és akarat kérdése, hanem nem lehet. Az olyan egyetemek amelyek campusszal rendelkeznek, általában nem a belvárosban vannak, vagy ha igen akkor is jól elkülönített, körülhatárolt területen. Jelenleg a Közgáz körülhatárolására nincs lehetőség, így ha még ki is lehetne alakítani a Sóház mögött egy kis parkos részt, nem hiszem hogy életképes lenne. Ajánlom figyelmetekbe a Városligetet, (vagy egyéb "parkokat" a városban): elég undorítóan néznek ki, be kell vallani. Az egyetlen valamennyire is normális zöld terület a (bel)városban az erzsébet téri rész, de annak a fenntartása (locsolás, ültetés, biztonsági őrök) iszonyatos összegeket emészt fel, amire az egyetemnek nem hiszem hogy van pénze.
Szép dolog lenne a campus, csak nem kivitelezhető, sajnos.
üdvözlet j

schultze · http://inglobwetrust.blog.hu 2008.01.21. 18:20:25

ahhoz viszont nem kellene a fővárosnak újragondolnia a közlekedési rendszerét, hogy a büdös kutyafuttatók és ronda kő helyett egy igényesebb környezetet varázsoljon a sóház köré (fa, fű, pad, stb.).

egyébként, ha jól tudom, volt olyan terv, hogy föld alatt összekötik az új és az ősépületet, alul meg tornatermek lettek volna meg egyebek.

midrovertalt 2008.01.21. 19:34:07

Atya Ég, a föld alatt? :O Hát én maradok inkább a felszínen, milyen lenne már egy underground egyetemi lét? :S Brrrr.
A Sóház mögött lehetetlen kialakítani akármit is. Ha másért nem is, de amiatt biztos, hogy hova parkolnának azok a fránya pöfékelő autók? A parkolás területet igényel, amelyet a mindenkori motorziáció mértékhez kell(ene) igazítani. Láthatjuk, a csarnoknál is kevés a hely (mert csak ide-ode, ösze-vissza állnak), mi lenne, ha azt a területet lezárnák?

Kutyaszar: ez már nem sulis döntés, ez egyszerűen a főváros irányítóinak a hanyagsága, hogy ezzel a kérdéssel nem foglalkoznak. Amikor mászok be a Rádayból a suliba, az új épület melletti járdán szlalomoznom kell (gyalog!) a szardarabok között. Nem mellékesen, gyanúm szerint nem csak álltai eredetű fekália van a járdán, nokomment... Hogy mondjam: SZARHÁZIAK! :)

Üdv

alíz - csodaországból 2008.01.21. 22:19:29

Hát ez egy szép álom...akkor már kivitelezhetőbb (lett volna) ha az egyetem tetejét füvesitik be, padokat raknak, stb. Ott kutyapiszok sem lenne, idegenek (hajléktalanok) sem lennének és árnyék sem ( mer a Sóház mögött kb. mindig az van). Szerintem ezt nem lett volna nehéz megvalósítani, Bécsben is általános iskoláknál is van pl így vagy akár társasházaknál.
Nem csak külvárosban lehet Campus, ott van példának a BME- persze, teljesen más a helyzet náluk(nagyobb terület, nem annyira forgalmas rész). Ha jól tudom, a BME építész tanulói rajzoltak megvalósítható tervet, hogy hogyan lehetett volna 'Campusosabbra' megcsinálni a Corvinust.

rt 2008.01.21. 22:38:11

Ferencváros tervezi a Csarnok tér átépítését, valószínüleg csökkentett forgalmú utcaként
ferencvaros.hu/rehab/belso-helyzetkep-2006-2007/index.html

Ha a felső rakpartot megnyitják, akkor a csarnok téren csökkenthető az átmenő forgalom, az elmü trafóépület előtt pedig parkolóház építését tervezik.

Amúgy a főbejárat melletti kerékpártárolót figyelő kamera sohasem működött, amit a tolvajok is tudnak (csak a bringásokat sikerült megtéveszteni, hogy nyugodtan otthagyhatják a kerékpárokat.)

A csarnok és a közgáz között sokkal kevesebben parkolnának, he az ellenőrök nem lennének korruptak (a legtöbb kocsi ablakába ki van téve, hogy melyik üüzletben dolgozik a tulaj)

akos 2008.01.22. 13:30:34

rt-re:
igen, valoban: en is lattam mar a csarnokban otszazast diszkreten parkoloor kezebe nyomo boltost

nincs ra modellem, de szerintem megkockaztathato: akkor lesz campus, amikor mar nem lesz zsebbecsusztatas. ezek ilyen kulturalis dolgok... :)

gulyi 2008.01.22. 17:30:47

úgy tudom, az új épület tervében benne volt, egy felszín alatti átjáró boltokkal miegymással, amit azt hiszem Chikán (lehet hogy más is) szorgalmazott) de a kivitelezés előtt ez volt az első amit lehúztak a tervről a költség csökkentés jegyében. Pedig az kellett volna, utólag nem tűnik megvalósíthatónak.
A parkosítással kapcsolatban olvastam valami kerületi rendezési terv tervezetet (tehát messze a megvalsóítás) amiben az szerepelt, hogy a főépület előtt parkosítás, egysávon troli közlekedés autók és parkolás kititltva, vagy még troli se. Ennek nem tett túl jót, hogy beborult a metró építés fővámtéri része, mert ez nyilván sok időt meg forrást vesz el. A végére örülni fog mindenki ha egyszer kész lesznek egyáltalán, nemhogy reklamáljon a parkért.
A járdán parkolás adott, én is ott állok ha tudok. Nincs jobb megoldás. Nem szép ott a rakás autó, de drága máshol állni.
Bringázni szeretek, de sosem fogok azzal járni (hegyre fel, átöltözni, és át is mennek rajtad kocsival stb.)

bokrif · http://bokrif.blogter.hu 2008.01.22. 18:30:19

A campus tök jó lenne tényleg, csak hát ahogy az előttem szólók is tették, baromi komplikált. A metró miatt viszont szeretnék rendezni a főépület előtti részt, az legalább jobb lesz.

A biciklitárolón pedig dolgoznak az illetékesek! Lehet sikerül úgy megoldani az üzemeltetővel és az egyetemmel, hogy ne csak a mélygarázsban lehessen biztonságban ott hagyni a bringát.

realitycheck 2008.01.23. 12:44:11

"A járdán parkolás adott, én is ott állok ha tudok. Nincs jobb megoldás. Nem szép ott a rakás autó, de drága máshol állni. "

Tömegközlekedés is van a világon!

5 évet jártam a közgázra és nem esett le a karikagyűrű az ujjamról, hogy BKV-val kellett járnom.

Parképítő 2008.01.23. 15:33:59

Az egyetemtől 30-40 másodpercnyi sétára található a nehru part, ha valaki ennyire zöldre vágyik... De a parkosítással foglalkozó zrt-m szivesen támogatná a demonstrációkat.

Amúgymeg szerintem mindegy csak ezzel is a Wallist bízzuk meg.:)

midrovertalt 2008.01.23. 17:37:37

Parképítőnek nagyon igaza van! :D Vagy Wallis vagy Swietlesky (vagy hogy írják ezt a céget...) :P

ders 2008.01.23. 17:51:49

Parképítő egy önmaga komplexusait összeesküvés-elméletek gyártásában levezetni akaró fantáziátlan valaki.

gulyi: olvastad a poszt utosóelőtti 2 bekezdését? Rólad (is) szól.

midrovertalt 2008.01.23. 18:26:14

ders, azért valljuk be, van abban némi igazság, amit Parképítő írt... Szerintem! De ne kezdjünk el politizálni, ez nem az a fórum! :)

Parképítő 2008.01.24. 12:07:04

Ders, take it easy... nem kell személyeskedni. Csak egy cinikus állítást fogalmaztam meg, amiben -mindenki döntse el mennyi- talán némi igazság is van. (historikus adatokra támaszkodva) :)

msztan 2008.01.25. 17:49:07

mielőtt mindenki elhamarkodottan véleményt mond, szerintem okosabb dolog kicsi tájékozódni is!
a biciklitárolók telepítése sajnos nem az egyetem hatásköre, mert ha az lenne, akkor már nem lenne hiány belőlük, hanem a kerületi önkormányzaté, ugyanis még az új épület bejárata előtti oszlops terület is közterülnek számít, ami az ő felelősségük!!!!

ders 2008.01.25. 19:19:01

msztan: ha tényleg így van, az se változtat semmit a jelenlegi helyzeten. Kell tároló, max nem az egyetemet kell meggyőzni a szükségességéről. Különben meg takarítani is az adott épület tulajdonosának kell a járdán. Számomra a biciklitároló ugyanilyen alapfeladat.

Parképítő: szorri, csak nagyon nem bírom a "én nagyon informált vagyok, úgyhogy megmondom, h ebben az országban mindent elcsalnak" hozzáállást.

rollin 2008.01.26. 02:27:35

úgy látom pár embernek savanyú a szőlő, ha neked lenne autód és megtehetnéd, te is szívesebben járnál azzal, mint a bkv-n a sok büdös ideges ember között késve kényelmetlenül - mocsok demszkyzve - bkv-zni, nemde? legalább önmagadnak ne hazudj...

nem fontos válaszolni, csak gondoljátok végig.
és ha meg már kocsival mész, ak miért ne spórolj legalább az egész napos apróbedobálgatáson?

mt 2008.01.26. 12:16:35

rollin: az ember anyagi helyzete és egy ideális városról (területről) alkotott képe nem hinném hogy kapcsolatban van egymással. legalábbis úgy biztos nem, ahogy te mondod.
az a baj, hogy az emberek még mindig státuszszimbólumnak tartják az autót (ezért van egy csomó merci a közelünkben lévő lakótelepen), és nem gondolják át, hogy ha mindenki autóval közlekedik egy városban, az lakhatatlan lesz a szmog és a minden területet elfoglaló utak és parkolók miatt.
ha valaki mégis úgy dönt, hogy autóval közlekedik, és ezzel a többiek közlekedését és a város fejlesztését (pl parkosítást, sétálóutcák kialakítását) akadályozza, az legalább ne picsogjon a parkolási díj miatt. és fizessen behajtási díjat:)

realitycheck 2008.01.27. 02:43:06

Rollin: képzeld -most már főleg- megtehetném, de mégsem járok azzal mert nincs kedvem reggel araszolgatni a dugóban, vezetni nemtudó, ideges, nagyarcú agresszív juppik/kopaszmercisek/egyéb hasonló állatfajták között, késve, és ofkoz mocskosdemszkyzve a lehetetlen közlekedés miatt.
A kényelem meg relatív. Nekem reggel a dugóban araszolgatni, és folyamatosan figyelni, hogy mikor mehetek előre 300m-t, mint anno Verdunnél '16-ban, minden csak nem kényelem.
Egy egyetemistának aztán meg végképp nem létszükséglet az autó , de hát a közgázon ezt hiába mondom.

Parképítő 2008.01.29. 16:12:34

Szerintem mindenkinek szabad döntése, milyen eszközzel közlekedik. Nem hiszem, hogy a teljes tiltás lenne a tökéletes megoldás. Viszont elismerem a forgalom csökkentésének szükségességét is. Azt hiszem megfelelő piaci eszközökkel (parkolási díj, behajtási díj) el lehet érni, hogy tényleg csak az üljön autóba akinek feltétlenül szükséges. Igaz ehhez nem ártana megfelelő alternatívákat biztosítani. (kulturált tömegközlekedés, P+R...) El tudom képzelni, hogy egy Pest közeli településről bejáró hallgatónak sokkal könnyebb és kényelmesebb autóval járni. Azonban ez esetben mindenki viselje az ezzel járó terheket (pl. parkolási díj) illetve tartsa be a szabályokat.

Kedves Ders, ha nem is értesz egyet más véleményével (ami ugyanannyira szíved joga, mint másnak azt elmondani) akkoris van lehetőséged kulturáltan megfogalmazni azt. Ha alaposan elolvasod inkriminált mondatomat talán feltűnik, hogy csak egy kivánságot fogalmaztam meg, nem egy állítást. Aktualitása miatt jegyzem meg, hogy a HVG eheti számában jelent meg egy cikk a Wallis egy újabb kétes ingatlanüzletéről...

ders 2008.01.29. 19:07:38

Szabad a döntés, de nem minden esetben. A biciklit sem engedik fel az autópályára - teljesen helyesen. Egy nagyvárosnak szüksége van parkos területekre, sétálózónákra - itt viszont az autóknak nincs semmi keresnivalójuk.

Igaz, hogy sokkal jobb agglomerációs közösségi közlekedésre lenne szükség, kéne P+R, legyen a bkv tiszta, stb. stb. - de ezek csak (fontos) részmegoldások, a leglényegesebb a teljes szemléletváltás...
...amikor egy amúgy is elcseszett metróberuházásról nem a P+R-t húzzák le először költségcsökkentésként.
...amikor az emberek nem a státuszuk kifejezésére használják a kocsit, alsóbbrendűnek tartva minden mást (ilyeneknek aztán építhetsz P+R-t...)
...és amikor egy ilyen ötlet felvetésére nem jönnek a földhözragadt "ez nem megvalósítható" és az ennél is rosszabb cinikus odamondások. (Parképítő, a te hozzászólásod is sajnos ilyen volt az én szememben, igazad van, én se a kulturált végét fogtam meg a válasznak. A személyeskedés részért bocsánat.)

zolimoka 2008.02.02. 05:32:10

Kedves Parképítő!

Lehet szánalmas közhelyekkel dobálózni és sokak által emlegetett frázisokkal értelmesnek tűnni. Azonban a megoldáshoz egyáltalán nem ezt ez a szűklátókörű hozzáállások fognak vezetni. Ders javaslatai sok szempontból idealizáltak és utópisztikusak viszont nem gondolnám azt, hogy semmitmondó demagógiákkal elbagatellizálva közelebb kerülünk a megoldáshoz. Viszont, ha már egyszer Ders barátunk vette a fáradságot és felvette a problémát, tegyük meg azt a szívességet hogy értelmes hozzászólásokkal igyekezzünk hozzájárulni a fórumozók látókörének bővítéséhez. Köszi

Tomee 2008.02.05. 11:12:22

Szerintem nem kéne annyira eltemetni ezt az ötletet. Én legalábbis kivitelezhetőnek tartanám. A metróépítés egyik (ha nem az egyetlen) pozitiv hozadéka a belváros számára, hogy a kiskörutat átalakítják, és nagyjából igyekeznek meghagyni a jelenlegi forgalom mennyiséget, természetesen buszok helyett villamosokkal, a kiskörúton belülről pedig középtávon teljesen kitiltanák az autókat. Ez természetesen a forgalom további csökkenését jelenti, szóval a csarnok felől érkező forgalom nem jelent majd gondot. A közraktár-alsórakpart forgalom, mely jelenleg 2x2 sávon zajlik lecsökkenthető 2x1 sávra, ahogyan a rakparton is megy, mivel az új épület előti kereszteződés elveszti jelentőségét (éppen a csökkentett forgalom miatt). Az így felszabadított terület felőlem lehet parkoló, de sokkal inkább parknak örülnék, amit valami zajvédő fallal választanak el a közraktár úttól.
Aki meg szegény autósok miatt aggódik, hogy ez óriási káoszhoz fog vezetni, azokat emlékeztetném, hogy ugyanezt jósolták a Kálvin tér lezárásánál, pedig az sokkal fontosabb kereszteződés. De az autósok egyszerűen hozzászoktak, így pár hét alatt normalizálódott a forgalom.

midrovertalt 2008.02.05. 15:54:21

Tomee!

Ezt honnan vetted? Ezekről a tervekről én is tudok, mivel nyilvánosak. Csak egy valami hiányzik a kommentedből: a mikor...
Demszky apánk mindig megmondja mi lesz... Szinte már-már rutinszerűen tudjuk, hogy ha mond valamit a jövővel kapcsolatban, az nem úgy lesz...
Szóval egyelőre el lehet felejteni a dolgokat... :(

dave 2008.02.10. 13:29:43

Hello Ders,

szerintem is nagyon nagy szulsege lenne a Kozgaznak, hogy nyugati mintara kisse Campus-osodjon, fejlessze a közösségi érzést.
Biztonságos biciklitátolóra pedig szükség van, legalább annyira, mint autó parkolóra.
Diplomamunkamat pont ebbol a temabol irom a Kozgazon:
"Varosi Kerekparosközlekedes fejlesztese"
"Jarj biciklivel az iskolaba projektek marketing elemzese"

ugyhogy szivesen segitek a temaban, tobbit priviben

udv,

ders 2008.02.15. 00:26:33

Beindult a kezdeményezés a cikkben leírtak valóra váltásáért!
Ha egyetértesz a biciklitározók szükségességével, írd alá a petíciót, és terjeszd!
+ egy másik blog, ami az ügyről szól.


süti beállítások módosítása