corvinull blog

Sztorik a Corvinus egyetemről az utókornak.
Írj te is: sunivrock@gmail.com

Kommentek

  • tokenhunter: Ne haragudj, de szerintem saját hibád miatt nem tudtál mit kezdeni az egyetemen megszerzett "tudás... (2016.05.06. 17:36) Vége
  • vigike: @vigike: természetesen vizsgadolgozatra gondolok (2010.06.01. 13:29) Tanszéki zárvatartás
  • corvinyusz: @dobroczkiadam: válasz ment hely hiányában priviben. (2010.05.19. 09:44) Költői kérdés
  • corvinyusz: @oroce: ez minden felsőoktatási intézmény minden hallgatójára működik,és névtelen. a Halvel az csa... (2010.05.18. 11:37) A tanár-értékelő
  • sncf: Talán csak annyi történt, hogy az egyetemi kommunikáció a szervezők által kért időpontnál jóval ko... (2010.04.29. 13:14) „Válság az oktatásban? Oktatás a válságban!”

Címkék

ballmer (1) bicikli (3) blog (3) bologna (1) bombariadó (1) c (1) campus (4) child (1) cikk (2) corvinull (1) corvinus (5) csalas (2) dekan (1) diak (8) diploma (3) diplomaosztó (1) diszdoktor (1) disztoktor (1) economics (2) egyetem (5) előadás (3) előadó (1) email (3) erasmus (3) eredmények (1) foepulet (1) foto (1) fűtés hűtés (1) gep (1) g kar (2) halvel (3) hiányosságok (1) hír (1) hírlevél (1) hök (1) hok (5) informatika (1) iszk (1) kampany (1) kerdoiv (1) kinizsi (1) konferencia (1) könyvtár (3) közgazdász (1) közgazdász cikk (2) kredit (1) kurzus (2) k kar (5) lemondas (1) lift (1) lustasag (1) mancs (2) meszaros tamas (1) metro (1) napközi (1) nemzetközi iroda (2) nepszavazas (1) neptun (2) oktato (7) ora (3) palyazat (1) pc (1) penz (1) puska (1) reform (1) reklam (1) rektor (1) segédlet (1) stadler (1) szakszem (1) számvitel (2) szappan (1) szekrény (1) szemet (1) tanarok (13) tandíj (1) tankönyv (2) tanszék (6) tarolo (1) tárolók (1) tarsadalomszerkezet (1) tata (1) tesi (1) to (1) trautmann (1) tuf (1) tvsz (1) t kar (4) video (1) vizsga (10) zalai erno (1) Címkefelhő

Hány kredit is a diploma?

2010.02.16. 20:59 - corvinyusz

Címkék: diploma kredit

Kaptam egy hosszú, ám nagyon érdekes e-mailt, kíváncsi vagyok, ti hogy vélekedtek a dologgal kapcsolatban, tapasztaltatok-e ti is ilyet.

Sziasztok, mi még a hagyományos képzésben tanulunk, mi vagyunk a 'kifutó évfolyam', éppen ezért is meglepő, hogy nálunk jön elő ez a kredit mizéria.
Utolsó tárgyfelvétel lévén precíz akartam lenni, és tényleg pikk-pakkra felvenni a szükséges tárgyakat, hogy ne legyen 2 kredit híjja a diplomának.

Bementem hőn szeretett Tanulmányi Osztályunkra, és megkérdeztem, tudnának-e segíteni kiszámolni, hogy biztosan annyi kreditem van-e, amennyi kell(300), mert már nem tudom elővarázsolni az első pár év Operatív Tantervét, és menetközben a nyelvek kreditszámolása is megváltozott, stb.
Ekkor ért az első sokk, nem 300 kredit kell a TO-s néni szerint, hanem 304 (+1választható?). Többet nem segítettek, ha mindent felvettem annó rendesen, akkor meg kell lennie, böngésszem át a neptunt, hogy kilóra megvan-e, és majd kiderül, nekik erre most se idejük, se kapacitásuk.

Próbálkoztam, próbálkoztam, de többen is konstatáltuk, a neptunnal valami nem stimmel, nem ugyanannyit számol 1-1 félévre, amennyi van valójában ( a TO szerint az átlagok menüpontban írt teljesített kredit a mérvadó, de én ahogy számoltam, nekem abban benne van a nyelv pl.). Most pl két tárgyunk is van olyan, aminél a tárgyfelvételnél 4, a felvett tárgyaknál 5 kreditérték szerepel...megoldhatatlan anomália...

Fordultam a HÖK-höz  is, DiákTanácsadókhoz is, bár egyik helyen se ültek le velem tematikusan végigszámolni, ahogy kértem, mindkét helyen végighallgattak, és ők is ledöbbentek, hiszen ők is úgy tudták, 300 kredit a diploma.

Sikerült rájönnünk, hogy bár a Kari melléklet 300 kreditet ír a kar alapkövetelményeként, a tavaly végzett végzős hallgatóknak itt 304 kreditet írnak ki (persze, meg se merem kérdeni, ránk vonatkozó kiírás még miért nincs...).
A Tanulmányi osztályos hölgy szerint ez mindig is el volt írva(!) a TVSZ-ben, nálunk egyszerűen úgy van összrakva a rendszer, hogy a gazdálkodási diploma 304 kredit, nézzem meg az op. tanterveket.
Végigböngésztem ismét a kedvéért(már ami megvolt, merthogy az első 1-2év papírjait már senki nem tudja nekem reprodukálni), és mivel ismét konstatáltam, hogy pl 2 félévben is nekünk kötelező tárgy választhatóként volt benne feltűntetve 1 kredittel kisebb értékben... és volt, hogy a kötelező tárgyak kreditösszege nem stimmelt...feladtam. Mivel első 3évben voltak 4 és 5kredites blokktárgyaink is, és most is vannak 3-6(!)kreditesig választhatók, a választhatótárgyak kreditjeinek centírozása nélkül szinte lehetetlen pont 304-re, vagy 300-ra kihozni a diplomát. Most, biztos, ami biztos alapon felvettem két tárggyal többet, így még-remélem- a 330-ba beleférek, de legalább hiányom nem lesz.
 

 

Nyusz

A bejegyzés trackback címe:

https://corvinull.blog.hu/api/trackback/id/tr661764639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.



süti beállítások módosítása