A hallgatók körében közkeletű nézet, hogy a hallgatói véleményezésnek nincs semmi érdemi hatása. Ez a vélekedés sajnos önmagát beteljesítő: a hallgatók nem töltik ki a kérdőíveket, mert nem hisznek abban hogy annak bármi hatása lenne, a hatás pedig nyilván csekély, ha nem mondjátok el hogy mit gondoltok. Az egyetem vezetősége már eddig is beépítette volna az eredményeket a különböző személyi döntésekbe, ha rendelkezésre állnának megfelelő adatok. Az eddigi hiányos eredmények már így is megjelennek az egyetem akkreditációs anyagaiban. A HalVel jelentős szerepet játszhatna a különböző előléptetésekkor és a kurzusok oktatóinak kiválasztásakor. Nem minden oktató tanít minden tárgyat jól, így létrejöhetne egy olyan adatbázis, amely segíthetne abban, hogy minden oktató a lehető legmegfelelőbb helyre kerüljön. Emellett megkaphatnák azokat a visszajelzéseket, amelyek alapján fejlődni tudnának, és valódi verseny alakulna ki közöttük. Sokat beszélgetünk egymás között arról, hogy melyik kurzus és melyik oktató miért jó és miért sem. Évek óta pletykák alapján próbálunk jó kurzustartókhoz kerülni. Ez a Jól működő HalVellel sokkal jobb egyszerűbb lenne. Ahhoz, hogy az általunk kívánt változások megtörténjenek, ahhoz a mostani pár százalékos kitöltöttségi arány helyett olyan magas kell, amiből már komoly következtetéseket lehet levonni. Ezért, értékeljétek oktatóitokat és töltsétek ki a HalVelt.
(halvel.uni-corvinus.hu )
Az elmúlt időszakban több olyan változás is történt, ami segíthet megragadni a HalVel hatását. :
Egyszerűsítettünk a kérdőíveken, hogy gyorsabb és kényelmesebb legyen a kitöltés
Az adatok nyilvánosságra hozási határa 50%-ról 30-ra csökkent. (A nyilvános adatok már megtekinthetők a HalVel honlapján).
A szenátus a közeljövőben tárgyal egy szabályzatmódosítást, mely szerint HalVel-en jól teljesítő oktatóktól az elvárt teljesítmény 10%-át is elérhetik, míg 3.50-ás átlag alatt „nem felelnek meg az oktatás minőségi követelményeinek”
Tárgyalások folynak a Neptun üzemeltetőkkel, hogy kurzusválasztáskor már közvetlenül a Neptunból megnézhessétek oktatóitok értékelését.
Mivel a HalVel elsősorban a Ti érdeketek, ezért ha nem növekszik a kitöltési arány, akkor vagy radikálisan át kell alakítani a rendszert, vagy esetleg kötelezővé kellene tenni.
Frissítve, remélhetőleg így érthetőbb:
Minden évben mérni fogják az oktatók teljesítményét. Ha ezen a mérésen a oktatók nem érnek el egy meghatározott pontszámot, akkor annak részükre negatív következményei lehetnek, ha pedig jól teljesítenek, akkor természetesen pozitívak. Ennek a mérésnek - sok más tényező mellett - része a Halvel. Ha egy oktató átlaga a Halvel-en 4.5 felett van, akkor megkapja a tőle elvárt minimális pontszám 10%-át. Azok az oktatók pedig, akiknek átlaga 3.5 alatti, a nem elfogadható teljesítmény kategóriába kerülnek.