Ebben a cikkben nem fogok semmi meglepőt leírni. A T karon egy cseppet sem jobb a helyzet, mint általában, mégis fontos, hogy ha a Közgázról beszélünk, akkor azt a szakot is megemlítsük, amely az elmúlt években slágernek számít. Nemzetközire viszonylag nehéz bejutni, ám ebből a színvonalra semmiféle következtetést nem lehet levonni. Ötödévesként nem nagyon tudok olyan embert mondani, aki szeretné ezt a szakot. Ezért talán érdemes pár kérdést felvetni.
Gondoljunk csak bele, hogyan lehet egy olyan egyetemen elmélyült oktatást nyújtani, ahol nem létezik filozófia tanszék? Hogyan lehet elengedni azokat az oktatókat, akik tényleg szeretnének tudást átadni? Miért van az, hogy alaptárgyakat oktatnak a felsőbb éveken ugyanakkor a gondolkodásmódot formáló, módszertani ismeretek átadására a teljes képzés alatt nem kerül sor? Miért van az, hogy a dátumokat és határozatokat megtanuljunk napra pontosan, míg a legfontosabb elméletekkel legfeljebb felületesen ismerkedünk meg? Értem én, hogy nem az egyetemen tanulja meg az ember a dolgokat, de mégis! Ennek a szaknak egyetlen értelme lehetne, ha felkészült diplomapalánták kerülnének ki innen. Azonban ehhez is hiányzik egy lényeges momentum: mégpedig az, hogy az innen kikerülő Közgázos (!) diákok minimális gazdasági ismeretekkel rendelkeznek. Ezek persze csak a szak- és nem a Közgázspecifikus problémák…