corvinull blog

Sztorik a Corvinus egyetemről az utókornak.
Írj te is: sunivrock@gmail.com

Kommentek

  • tokenhunter: Ne haragudj, de szerintem saját hibád miatt nem tudtál mit kezdeni az egyetemen megszerzett "tudás... (2016.05.06. 17:36) Vége
  • vigike: @vigike: természetesen vizsgadolgozatra gondolok (2010.06.01. 13:29) Tanszéki zárvatartás
  • corvinyusz: @dobroczkiadam: válasz ment hely hiányában priviben. (2010.05.19. 09:44) Költői kérdés
  • corvinyusz: @oroce: ez minden felsőoktatási intézmény minden hallgatójára működik,és névtelen. a Halvel az csa... (2010.05.18. 11:37) A tanár-értékelő
  • sncf: Talán csak annyi történt, hogy az egyetemi kommunikáció a szervezők által kért időpontnál jóval ko... (2010.04.29. 13:14) „Válság az oktatásban? Oktatás a válságban!”

Címkék

ballmer (1) bicikli (3) blog (3) bologna (1) bombariadó (1) c (1) campus (4) child (1) cikk (2) corvinull (1) corvinus (5) csalas (2) dekan (1) diak (8) diploma (3) diplomaosztó (1) diszdoktor (1) disztoktor (1) economics (2) egyetem (5) előadás (3) előadó (1) email (3) erasmus (3) eredmények (1) foepulet (1) foto (1) fűtés hűtés (1) gep (1) g kar (2) halvel (3) hiányosságok (1) hír (1) hírlevél (1) hok (5) hök (1) informatika (1) iszk (1) kampany (1) kerdoiv (1) kinizsi (1) konferencia (1) könyvtár (3) közgazdász (1) közgazdász cikk (2) kredit (1) kurzus (2) k kar (5) lemondas (1) lift (1) lustasag (1) mancs (2) meszaros tamas (1) metro (1) napközi (1) nemzetközi iroda (2) nepszavazas (1) neptun (2) oktato (7) ora (3) palyazat (1) pc (1) penz (1) puska (1) reform (1) reklam (1) rektor (1) segédlet (1) stadler (1) szakszem (1) számvitel (2) szappan (1) szekrény (1) szemet (1) tanarok (13) tandíj (1) tankönyv (2) tanszék (6) tarolo (1) tárolók (1) tarsadalomszerkezet (1) tata (1) tesi (1) to (1) trautmann (1) tuf (1) tvsz (1) t kar (4) video (1) vizsga (10) zalai erno (1) Címkefelhő

HOK botrany az egyetemen

2007.12.22. 16:56 - S Uni V. Rock

Címkék: hok lemondas t kar

XXX elnök részére

Budapesti Corvinus Egyetem Társadalomtudományi Karának Hallgatói Önkormányzata 

Kedves , Kedves Elnök Úr!

Az elmúlt fél évben valószínűleg túl sokat vállaltam, ezért a feladataimat nem tudtam száz százalékosan ellátni. Ennek részben a hallgatói önkormányzatban végzett tevékenységem is oka volt. Sok energiát fektettem bele, úgy érzem, talán még is többet is lehetett volna nyújtanom, és bizonyára vannak olyanok, akik sokkal több időt tudnak erre fordítani. Szeretném nagyrabecsülésemet kifejezni azoknak, akik például az oktatási team tagjaként hatalmas erővel dolgoznak a diákságért úgy, hogy erről csak kevesen tudnak.

A jó tapasztalatok mellett azonban komoly aggályokat éreztem bizonyos, a HÖK-ben elfogadott javaslatokkal szemben.

Javasoltam például a HÖK gazdálkodásának nyilvánosságát, hogy ezzel teljesen elhárítsunk minden, a szervezetettel kapcsolatos negatív híresztelést, és megmutassuk a hallgatói társadalomnak, hogy milyen programokra és azokon belül konkrétan mire költünk pénzt. Ez az indítvány egyértelmű, határozott elutasításba ütközött, erre viszont  logikus magyarázatot nem kaptam.

Többször kifogásoltam a HÖK választmányok „összerázó programjainak” finanszírozását, mivel nem tartom helyesnek, hogy ezeket a programokat HÖK pénzből fedezzük, hiszen nem a választmány tagjainak önérdekét, hanem a hallgatók érdekeit kellene figyelembe venni.

A legutóbbi javaslatot a HTJSZ módosításáról, mely szerint a tanulmányi ösztöndíjak rovására létrejönne egy HÖK-ös „fizetés”, a leghatározottabban elleneztem. Az egyetemen több tucat olyan diákszervezet működik, amelyek tagjai hasznos és közösségépítő munkát végeznek, de fel sem merült, hogy ezért fizetést érdemelnének. Ráadásul a pénzek centralizált elosztása és a teljesítmények szubjektív megítélése komoly aggodalmakra adhat okot.

A véleményemmel szemben állók azt hangoztatták, hogy „nem tudok alkalmazkodni a HÖK szervezeti kultúrájához és a bevett hagyományokhoz”. Az elmúlt két hónapban beláttam, hogy sem ez a szervezeti kultúra, sem a nézeteim nem fognak megváltozni, és sajnos nem tudok olyan szervezetben dolgozni, amelynek értékrendjével ilyen szöges ellentétben állok. Ezért 2007. december 19-ei hatállyal lemondok a Budapesti Corvinus Egyetem Társadalomtudományi Karának Hallgatói Önkormányzatában megszerzett mandátumomról.

Üdvözlettel 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://corvinull.blog.hu/api/trackback/id/tr43272492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duarte 2008.01.01. 22:05:19

Szaftos és botrányos
Szerintem a Hök az nem egy egyszerű diákszervezet, hanem hallgatói érdekképviselet. Más diákszervezeteknek szakmai, közösségépítő stb. céljai vannak, míg a Höknek az, hogy képviselje a diákok érdekeit az egyetemi szervezeten belül. Ilyen alapon szerintem a fizetés az nem egy elvetendő ötlet, ha belegondolunk, hogy a diákoknak is érdeke, hogy a Hök tagjai ösztönözve legyenek a munkájuk elvégzésére. A szubjektív elosztásra pedig ki lehet alakítani ellensúlyokat. A parlamenti képviselők is kapnak fizetést.
Viszont az tényleg szar, hogy nem lehet elérni a költségvetést mondjuk a hök honlapon, vagy a közgazdászban is be lehetne számolni a féléves tevékenységről. Legalábbis így laikus szemmel az nem tűnne istenkáromlomlásnak.


(egy nem hökös)

dupi 2008.01.14. 06:45:14

hát ja, a bulikassza nyilttá tétele nem hülyeség. de a HÖK tagok javadalma sem.

DZA 2008.01.14. 19:17:34

Érdekes. Személyes élmény, reflexió:

Egy évig voltam a Közgáz HÖK, majd EHÖK tagja, konkrétan pénzügyi vezetője, 2001-2002. Rég volt, de erős a gyanúm, hogy sem azelőtt, sem azóta nem készült pénzügyi terv és az ennek megvalósítását részletező beszámoló a HÖK munkájáról. De akkor igen. (Megjegyzés: Amikor átvettük a HÖK-öt, üresre söpört kasszát és irodát találtunk, minden (!) irat eltűnt - felújításból adódó gondatlanság, mondták. Az előző HÖK egyes tagjai ellen még egy évig folytak egyetemi vizsgálatok, pl. miért adták el lábon a 2000 perces foci nevű programot szponzoráló Pepsi által adott üdítőitalokat, ahelyett, hogy azt a résztvevők kapták volna meg.) Abban az évben, amikor ott ültem a kasszán meglepő módon sikerült kiadni beszámolókat arról, hogy mire költöttük a hallgatók pénzét. NEM volt saját költségre összerázás, a fizetés ötletét pedig aránylag gyorsan sikerült leszavazni. Mondjuk nem voltunk rettentő kreatívak, mert a HÖK elkölthető pénzét megpályáztattuk a diákszervezetekkel, majd praktikusan felosztottuk közöttük. 50-200 ezer közötti tételeket kapott mindegyik, infrastruktúrafejlesztésre meg programszervezésre. El is számoltak istenesen, a HÖK pénzének hasznát látta olyan 4-500 hallgató, közösen, ez jó megoldásnak tűnt. Szerintem azóta jobbat nem találtak ki, legalábbis amióta kitettem onnan a lábamat ilyennek hírét nem hallottam.

Persze volt ennél cifrább sztori sokféle, de most ez így kapcsolódott. De hogy miért nem akarná a HÖK kiadni az elszámolást, amikor erre azért volt már precedens, mégpedig forintra pontosan, azt nem akarom megérteni. Közpénzzel gazdálkodnak, a transzparenciát itt kell elkezdeni, különben maradunk az hárommillió maffiózó országa. Gyakorlati (technikai) akadálya meg nincs, ismerem a rendszert, ha hét éve meg lehetett egy ilyet csinálni kétnapi munkával, akkor most se lehet nagyobb kihívás.

Üdv: DZ

jadezoole 2008.01.17. 00:29:34

Azthiszem a költségvetés közzététele minimum, gondolom plusz munkát jelent, de egy olyan gesztus lenne a HÖK részéről, ami növelné a velük szembeni bizalmat.

Mint AEGEE-s mi anno kaptunk támogatást a HÖK-től, és ha jól tudom akkor ezt még mindig évente kiosztják.

Bevallom szerintem a legfontosabb dolog jelenleg a HALVEL érvényre juttatása, és az oktatás színvonalának növelése.
Szomorúan hallgattam nem is oly rég egy oktató kollégától, hogy bár kiemelkedően értékelték év végén a munkáját, mégsem kapott semmilyen további ösztönzőt az egyetemtől, ergó a tanárokat _semmi nem ösztönzi arra, hogy igényes oktatást folytassanak az egyetemen_.

Na ha én HÖK-ös lennék akkor a minőségi oktatást tűzném ki célul.

zsanna 2008.01.19. 19:37:47

Én tavaly voltam HÖKös, mi dokumentáltuk a pénzügyeket, minden pénzügyi kérdésről szavaztunk, az ülésekről pedig jegyzőkönyvek készültek, amik mindenki számára elérhetőek. Arra a kérdésre, hogy mennyit sikasztottam, azt szoktam mondani, hogy ja, a svájci nyaralóm abból van. (Meg a T- Mobile-os telefonszámlám is... jé, azt én fizettem!!)
Persze én csak a T Karról tudok nyilatkozni, mert abban voltam aktív, de az is igaz, hogy a különböző campus és egyetem szintű rendezvények költségvetéséről mindig beszámoltak előzetesen is a szervezők, szavaztunk, és utólag is elmondták, hogy mi hova mikor ment. Nálunk, nem úgy mint más egyetemeken, nincs a HÖK elnöknek kocsija, bérelt lakása, stb., mint pl. Pécsen v Pesten más egyetemeken - persze ez nem összehasonlítási alap.
A költségvetés részben az általunk szervezett programokra ment, részben támogatásnak a diákszervezeteknek, konferenciáknak, olyanoknak, amik a hallgatóság egészét/nagy részét célozták, de persze voltak szaktematikusak is.

Cél volt, hogy az előttünk lezajlott botrányok után helyrerázzuk a HÖK "renoméját", de az a helyzet, hogy csinálhattunk akármit, elérhettünk egy csomó dolgot a TO-n, szervezhettünk akármilyen programot, a hallgatóság csak azt tartja számon, ami nem sikerült.

A minőségi oktatás mindenképpen cél, csak sajnos nem tudunk ott állni minden oktató mellett, hogy LÉGYSZI, LÉGYSZI töltsétek ki a halvelt, mert nektek lesz jobb; amíg pedig nincs meg az 50%, addig semmit nem tudunk kezdeni vele.

Egyébként pedig a sok építő kritikát a gyakorlatba át lehet fordítani azzal, hogy valaki HÖKös lesz. Szerintem akkor sokkal jobban megérti az ember, hogy ez kicsit komplikáltabb annál, hogy mindenkit szidunk - bár én HÖKösként is őrjöngtem az egyetem vezetőségén :)


süti beállítások módosítása