corvinull blog

Sztorik a Corvinus egyetemről az utókornak.
Írj te is: sunivrock@gmail.com

Kommentek

  • tokenhunter: Ne haragudj, de szerintem saját hibád miatt nem tudtál mit kezdeni az egyetemen megszerzett "tudás... (2016.05.06. 17:36) Vége
  • vigike: @vigike: természetesen vizsgadolgozatra gondolok (2010.06.01. 13:29) Tanszéki zárvatartás
  • corvinyusz: @dobroczkiadam: válasz ment hely hiányában priviben. (2010.05.19. 09:44) Költői kérdés
  • corvinyusz: @oroce: ez minden felsőoktatási intézmény minden hallgatójára működik,és névtelen. a Halvel az csa... (2010.05.18. 11:37) A tanár-értékelő
  • sncf: Talán csak annyi történt, hogy az egyetemi kommunikáció a szervezők által kért időpontnál jóval ko... (2010.04.29. 13:14) „Válság az oktatásban? Oktatás a válságban!”

Címkék

ballmer (1) bicikli (3) blog (3) bologna (1) bombariadó (1) c (1) campus (4) child (1) cikk (2) corvinull (1) corvinus (5) csalas (2) dekan (1) diak (8) diploma (3) diplomaosztó (1) diszdoktor (1) disztoktor (1) economics (2) egyetem (5) előadás (3) előadó (1) email (3) erasmus (3) eredmények (1) foepulet (1) foto (1) fűtés hűtés (1) gep (1) g kar (2) halvel (3) hiányosságok (1) hír (1) hírlevél (1) hok (5) hök (1) informatika (1) iszk (1) kampany (1) kerdoiv (1) kinizsi (1) konferencia (1) könyvtár (3) közgazdász (1) közgazdász cikk (2) kredit (1) kurzus (2) k kar (5) lemondas (1) lift (1) lustasag (1) mancs (2) meszaros tamas (1) metro (1) napközi (1) nemzetközi iroda (2) nepszavazas (1) neptun (2) oktato (7) ora (3) palyazat (1) pc (1) penz (1) puska (1) reform (1) reklam (1) rektor (1) segédlet (1) stadler (1) szakszem (1) számvitel (2) szappan (1) szekrény (1) szemet (1) tanarok (13) tandíj (1) tankönyv (2) tanszék (6) tarolo (1) tárolók (1) tarsadalomszerkezet (1) tata (1) tesi (1) to (1) trautmann (1) tuf (1) tvsz (1) t kar (4) video (1) vizsga (10) zalai erno (1) Címkefelhő

Kóla, puska, sültkrumpli

2008.01.27. 15:00 - halvor

Címkék: puska vizsga csalas

Mindig vicces, amikor vizsgaidőszakban a számonkérések helyszínén ballagva, izgalomtól túltöltődött, bizonyos szempontból felkészült egyetemi diáktársakat lát az ember. Az izgalom oka természetesen nem az, hogy vajon még az utolsó 5 percben sikerül-e átnézni azt a maradék három fogalmat, ami nem teljesen maradt meg a tegnapi sörök miatt, hanem inkább az, hogy a Lajos emlékszik-e még a tegnapi sörözésről, hogy most neki fogom elküldeni sms-ben a kérdéseket. Vajon felkelt már? Vagy a felére lekicsinyített fénymásolatom tényleg jó lesz? Vajon a tanár figyelni fog? Hányan lesznek benn? Ismerem a demonstrátort, az biztos jófej lesz. Az emberek egy részét tehát láthatóan megérintette a szakma, aminek épp az adott tárgy képezi az alapját.

Közben még megjegyezném, hogy nem én vagyok Szent Péter, középiskolában én is puskáztam, de azért az egyetemen mégiscsak szakmát tanulnánk vagy mifene.

Nyilván meg lehetne ideologizálni, hogy ha már folyik ez az „egyetemi lopás” (lásd a blogon lentebb), akkor én is ott játszom át a rendszert, ahol nem vernek orrba érte. De hiába is keresnénk bármiféle eszmei támogatást a dolog mögött (ami önmagában még mindig elég álszent lenne), az egész egyszerű túlélési stratégia, és ezt senki nem is tagadja. A furcsa inkább az, hogy ebből adódnak egészen értelmetlen helyzetek is. Az egy dolog, hogy sokan vannak az előadóban, talán nem vesznek észre, csak egy tanár van benn, az is vak… Az érdekesség abban van, amikor teljesen lehetetlen helyzetekben próbálkoznak meg az emberek különféle puskázási trükkökkel. Biztosan hősök. Írtam ebben a vizsgaidőszakban olyan vizsgát, amikor 5-en ültünk a sóház alagsor egyik termében (aki még nem járt ott: ez nem egy nagy terem). Amikor szerencsétlen demonstrátor megfordult, hogy felírja a táblára a vizsga végét, az egyik srác elkezdte gyakorolni a fotózás művészetét egy telefonnal. Természetesen annak van hangja. Persze azt nyilván tudta a srác is, hiszen az övé. Természetesen lebukott. Szintén hasonló létszám mellett vki, behozta az előre megírt tételeit, és mivel a cuccát hátulra le kellett pakolnia, még az előzetesen vaknak, süketnek, halmozottan hátrányos helyzetűnek feltételezett tanárok is észrevették, hogy őelőtte dolgozat helyett talán egy kisebb regény vázlatai találhatók, mert a dolgozat az nem 18 oldalból állt. Ilyen sztori persze van elég.

Mit tesznek a tanárok? Semmit. Kiküldik az adott illetőt, aki a következő vizsgán tiszta lappal indulhat. Esetleg rámosolyognak ironikusan, ez most nem jött össze barátom. Ha az érintett nem veszi észre a lesújtó, már-már megsemmisítő iróniát, akkor magára vessen. És a tanár maga pedig ismét bizonyította jó humorérzékét, talán az erre fogékonyabb diákok még fel is figyeltek rá, de ők amúgy sem puskáztak.

A kialakult kultúrák ellen talán csak a fenyegetés hathat. Ha megfelelően nagy a büntetés és van mellette hitelesség, akkor az elrettenthet a cselekedettől. Mondjuk, akit puskázáson érnek, az már ne vizsgázhasson abból a tárgyból az adott félévben. Vagy ismételje meg az egész félévét. Ez talán hatna.

A blogon korábban már említett egy hetes vizsgaidőszak erre is jó lehetne. Ha egyszer kiküldtek, csak a következő évben mehetek újra.

A jelenlegi rendszerben, elmegyek úvézni, ami vkinek ráadásul ingyen van, a hülyének is megéri puskázni. Vagy máshogy fogalmazva, az ösztönzők alapján hülye az, aki nem puskázik.

A bejegyzés trackback címe:

https://corvinull.blog.hu/api/trackback/id/tr88313567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midrovertalt 2008.01.27. 15:24:43

Jó, igen, vannak, akik puskáznak, vannak, akik nem, vannak akik, elvből nem, vannak, akik félelemből nem, vannak, akik meg pofátlanul.
De szerintem nem innen eredeztethető a probléma. A vizsgaidőszak maga a probléma. Miért nem lehet egy olyan rendszer, ami az évközi munkára alapoz? Miért nem lehet olyan, hogy pl. minden hónapban, vagy kéthavonta legfeljebb az elmúlt anyagrészből zárthelyi? Szemináriumi bontásban persze, nem bezsúfolva az előadókba. Ha Mészáros rektor Úr helyében lennék, régen ez a rendszer működne. Így a hallgatók félévközi jegyeket kapnának, vizsgaidőszakot meg arra szánnám, hogy akinek nem sikerült megszereznie a félévközi jegyet adott tárgyból, az az egész féléves anyagból írjon zh-t.
A kisebb csoportokban iratott zárthelyik esetében kevesebb esély van a puskázásra. A nagyelőadók mondhatni a puskázás paradicsomának számítanak.
Annyiban igazat adok, szakmát tanulunk, nem felkszülünk erre-arra, mint középiskolában. Aki idejön, ne csak papírt akarjon, hanem korrekt elhelyezkedési lehetőséget. Amit viszont nem puskázással lehet elérni kizárólag...
Én többször készítettem az idei félévben puskát. De végül nem használtam, nem jutott el a nyomtatóig a fájl, egyrészt mert beszari vagyok, másrészt meg nem a puskákból fogok megélni...
Viszont a fenti "kvázi-TVSZ-módosítás"-ra tett javaslatomat tartom. Felesleges a vizsgaidőszak, hatékonyabb a félévközi számonkérés, és nem csak a két negyedéves forma...

Üdv

R 2008.01.27. 16:34:58

Eleve a rendszer rossz. Máshol szorgalmi időszakban is kell teljesíteni, ráadásul a vizsgák nagy része szóban zajlik, nem írásban.
A Közgázon jelenleg nagyon kevés tárgyból követelik meg a folyamatos munkát, félévenként egyszer elég teljesíteni; aki négy hónapig nem csinált semmit, az az egy hónapban sem fogja törni magát, csak amennyire muszáj.

kampec dolores 2008.01.27. 16:38:22

Egyes nyugati-európai egyetemeken a diák megválaszthatja, hogy hogyan kívánja elvégezni a tárgyat:
Vizsgázik mindenből, vagy bead egy nagyobb lélegzetű munkát, vagy a kettő keveréke: egy kis ez, egy kis az.

Viszont ezek mellett ott félév közben IS elvárják a munkát. Olyan munkát, ami miatt a mostani alibiszemináriumi terhelésekhez szokott közgázosok (egy jó része) kínos görcsökben fetrengene az "ennél több"-nek még a gondolatára is. Pl. rengeteget kell olvasni. A tankönyvön kívül. Tehát a fentebbi javaslatok, ti. hogy kerüljön a hangsúly a félévközi munkára, jó, és ellenőrzihetőbb és puskabiztosabb és színvonalasabb... de biztos hogy megterhelőbb, mint a jelenlegi rendszer.

Hm, csak nem alacsonyak akkor a követelmények most?

realitycheck 2008.01.27. 16:53:33

dobroczkiadam · railadam.blog.hu 2008.01.27. 15:24:43

Aki idejön, ne csak papírt akarjon, hanem korrekt elhelyezkedési lehetőséget. Amit viszont nem puskázással lehet elérni kizárólag...

Kedves (volt, [merthogy én már jó ideje nem vagyok közgazdász, "élesben" voltaképp sosem voltam]) kolléga!

Ön "torkánál ragadta meg a problémát" ahogy az átkosban mondták

A gond az hogy 1-2 szak, szakirány kivételével a közgazdász végzettség ma, Mo-n főként olyan elhelyezkedési lehetőségeket nyújt, amit igazából egy középiskolai érettségivel el lehetne látni (+ nyelvtudás, számítógépes tudás), a cégspecifikus dolgokat meg úgyis megtanítják, a gázrugós forgószék használatáig bezárólag (!!! -nem urban legend, egykori BKÁE-s iskolatársam volt olyan tréningen ahol tényleg elhangzott!)
Ergo sokszor nincs motiváció a delikvensben ("á minek tanuljak, úgyis csak kuli leszek, akkor meg nem mindegy, hogy szereztem meg a papírt, lényeg hogy meglegyen")

Hozzá kell tenni, hogy az egyre szaporodó tölteléktárgyak sem a puskázás ellen hatnak. A már tudtommal megszűnt "gazdaságfilozófia és tudománymetodológia" című tárgyból szégyen volt nem puskázni, sőt, egy felsőbb éves blokktárgyon egy védgazd tanszékes tanár is elmesélte, h ők már a 70-es években is puskáztak mint atom gazdaságföldrajzból, mert abból vmi 1000 helységnevet kellett volna tudni, és komolyabban vették akkoriban mint a matekot (!)

andalúz kutya, a testesebbik fajta 2008.01.27. 17:58:32

Mifelénk (Veszprémi Egyetem), úgy van, hogy akit puskázáson érnek, az abból a tárgyból abban a félévben többször nem vizsgázhat. És ezt alkalmazzák is nyugodt szívvel. Sőt, a volt rektor néhány rajtakapott embernek megígérte, hogy amíg rektor, addig nem fog kapni diplomát.
Szóbeliztetés kizárva, sokszáz hallgatót nem lehet igazságosan leszóbeliztetni pl. pénzügytanból, mert a tanárok erre lusták.

Soha életemben nem puskáztam, mert ilyen vagyok. Ami nem érdekelt, arra is tanultam annyit, hogy meg legyen a kettes, amit szerettem, azt meg min. 4-esre.
A többséget
1) nem érdekli az egész egyetem, mindenből csak a 2-esre megy
2) nem érdekli az egész egyetem, de bemagol mindent, meglesz neki a 4,5-ös átlag, aztán egy hónap műlva annyi lesz a tudása, mint az 1)-es pontban szereplőnek.

Az egyetem csak az elméletet tanítja meg, hála Bolognának és az egyetemek versenyének, azt is egyre kevésbé. A gyakorlati emberek (pl. én) meg szívnak.

spot 2008.01.27. 19:07:58

Úgy gondolom, hogy a rendszer sajnos van akit "rákényszerít" a puskázásra. Közgazdásznak jöttem ide tanulni. Ehhez képest, csak azért, hogy meglegyen a fél évenkénti 30 kredit, olyan dolgokat is tanulnom kell, amik nagyon-nagyon messze állnak a közgazdaságtantól. Ha ilyen tantárgyakkal szerettem volna foglalkozni, megyek az eltére... Vagy minimum T-karra. De könyörgöm, legalább ennyi szakmaiság lenne az egyetemben, hogy ha már nem ösztönzi a hallgatóságot folyamatos tanulásra, legalább biztosítson olyan tantárgyakat, amiket szakmailag érdemes tanulni, nem pedig kredit-ügyileg érdemes tanulni. Én bevallom őszintén az olyan tárgyakat, amiket csak azért veszek fel hogy legyen kredit, nagyon nem tanulom. Becsülettel bejárok, ha a koszon kívül ragad ott rám valami, akkor jó, ha nem ,akkor egy kevés tankönyv, kevés órai jegyzet és a maradék puska. Ha majd úgy és olyan tárgyakat tanítanak itt, amiket érdemes tanulni, akkor majd lehet itt bevezetni szigort...

JEL 2008.01.27. 23:18:57

Szerintem a puskázás (ahogy erre spot is rámutatott) nagyrészt betudható annak is, hogy a hallgatók mennyire kötődnek egy tárgyhoz ill. mennyire találkoznak év közben a tanárral. Szerintem előbb puskázik egy hallgató, ha egész évben nem látta a tanárát, vagy nem kellett órára járnia. És akkor is, ha ráerőltetik a tárgy elvégzését. Igen, ezen változtathatna a szemináriumokra és az évközi számonkérésekre helyezett nagyobb hangsúly, de mindaddig nehéz interaktív szemináriumi részvételt és hétről hétre folyamatos olvasást (könyv mellett cikkekét is, ez jobb helyeken így szokás) elvárni a hallgatóktól, amíg félévente 6-7 tárgyat kell párhuzamosan végezniük, amiből csak 3 közgazdaságtani jellegű maximum, és abból is csak 1-2-t választhatnak meg, szintén maximum.

A jelenlegi rendszer egyik alapvető hibája, hogy szétaprózza a hallgatók figyelmét és energiáját. A megoldás legfeljebb 4 tárgy 14 hétben, vagy negyedéves rendszer lehetne, ahol több tárgy lenne, de csak egy negyedévig tartanának, negyedéves vizsgaidőszakokkal, aztán újabb negyedév következne újabb tárgyakkal: én külföldön ez utóbbit tapasztaltam, és így már működött az egy vizsgahét, egy vizsgaalkalom rendszer is, persze ennek is megvannak a maga hátrányai.

Persze sajnos a tanszéki lobbiérdekek közrejátszanak (tanszékből is kicsit több van, mint ami optimális lenne...), ezért van ennyi tantárgy, kötelező és kötelezően választott, és ezért ennyire kevés választási lehetőség, a tanári/hallgatói felkészületlenség mellett pedig ezért is nem intenzív az oktatás, hiszen mindegyik tanszék küzd, hogy minél több tárgyát minél inkább lefixálja a kötelező tantervben. Ezen pedig nehéz lesz változtatni, de valahol itt kellene elkezdeni, kigyomlálni azokat a tölteléktárgyakat, aztán kezdeni el megreformálni bármit is.

realitycheck 2008.01.28. 01:44:52

JEL: pontosan így van, a BA-MA rendszer lehetőséget adott volna rá, hogy alapoktól újragondolják a tanterveket, ne csak mechanikusan átírják a régieket olyan orbitális baromságokat teremtve, hogy mikró 1 félév kéthetente 1 szeminárium, meg stat 1-2 kéthetente 1 szeminárium, hanem a KREDIT rendszer eredeti értelme szerint kevesebb, ám fajsúlyosabb, több kreditszámú tárgyat behozni, a szakmai tartalmat erősíteni stb.
Persze ez néhány wannabe tanszék megszűnéséhez , vagy létszáma radikális csökkenéséhez, oktatóik havi zsebpénze elvesztéséhez vezetett volna - amit meg senki nem mert bevállalni, köszönhetően a rendkívül elmés döntéshozatali rendszernek (szenátus, karitanács, hök 33%-os súlya, stb. amit nálam magasabb rendű és rangú oktatáspolitikai emberek már sokszor, sok helyen megénekeltek)
Lehet Financial Times ratingeket lobogtatni bőszen, meg 500 rongyos tandíjakat kérni, de akkor ne szociálpszichológia vagy gazdaságfilozófia meg hasonlók tegyék ki a félévi kreditszám harmadát egy gazdasági szakon.

Raddens 2008.01.28. 22:48:14

Nekem is nagyon szimpatikus lenne, ha a jelenlegi tantárgyszámot radikálisan csökkentenék, és helyette a szemináriumok számának növelésére és az évközi munka értékének megteremtésére helyeznék a hangsúlyt, akik megtehetnék. Így persze az emberek szakmai éhsége is jobban kielégülne, tehát elmondhatnánk, hogy hurrá fiúk ezt is megcsináltuk.

De.

A színvonalas szakmai munka nem helyettesít minden egyéb tudást, kompetenciát, stb. A jó közgazdásszá váláshoz nem pusztán a 'klasszikus' szakmaiság befogadására van szükség. Lehet, hogy nem a kreditérték harmadát kell kitegyék a nem mérlegszámolós vagy modelltologatós tárgyak, de bizonyos félig háttér-, félig kapcsolódó tudás nélkül a hokedlinek kevesebb lába van, mint elég. Ha pedig azt találjuk mondani, hogy ezeknek a tárgyaknak a léte, ami a puskázás melegágya, akkor nekem is kedvem támad lövöldözni.

midrovertalt 2008.01.29. 00:06:46

Igazad van Raddens maximálisan. Nekem ennél a szeminárium-előadás-óraszám optimalizációs modellnél (már ha létezik ilyen :)) mindig a a számvitel a példám. Mi a francért kell előadás belőle? Eddig csak számvitel I.-ből van tapasztalatom, II-ből lesz most, III-ból és IV-ből sajnos(?) nem... De az őszi félévben baromira nem értettem minek előadás, ahelyett hogy lett volna duplaszeminárium. Én mondjuk nem szorultam rá most könyvviteltanból arra, hogy heti két különböző gyakra járjak, de sokaknak biztos segített volna...
Negyedéves ismerőseimtől pedig hallom, hogy a számvitel 3. milyen nehéz. Abból meg pláne minek előadás, ha tényleg olyan nehéz (belenéztem, és tényleg az...)??
Szóval meg lehetne oldani jobba, hatékonyabban ezt az oktatást, de hát valahogy nem akarnak újításokat (divatosabban reformokat) bevezetni ezen az egyetemen. Lásd: KKI bevezetése az ösztöndíjaknál. BME-n már több mint tíz éve így számolnak tán... Szóval vicc...

Parképítő 2008.01.29. 15:52:57

Szerintem a tanulmányi és vizsgaszabályzat megfelelően szankcionál, csak sajnos nem tartják be. Ez van...

midrovertalt 2008.01.29. 16:28:30

Abszolút semmire sem alkalmas a TVSZ. Vagyis jó, hogy van, sőt a benne lefektetett dolgok is rendben vannak. De!
Nagyon sok olyan ember van, aki UV-pecsét nélkül megy el vizsgázni, holott csak érvényes pecséttel lehet bemenni (bocs, mostmár IV, mert ismétlővizsga...).
Nagyon sok olyan ember van, aki bagózik az UV-csekkekre, késedelmi díjakra. Szankció nincs, kontroll nincs. Mit akarunk egy olyan TVSZ-szel, ami csak papír és nem több??

DT 2008.01.29. 17:07:32


Ez a bejegyzés maximálisan helytálló. Kőkemény szankcionalizálás kellene:

1) A szimpla magányos puskázóknak TUF
2) A kollektív puskázóknak (aki esetleg nem értené: az egyes diákszervezetek protekcionista megmozdulásaira gondolok...khm) pedig egyenesen kirúgás járna.

Különben kíváncsi lennék utóbbi típusról kinek mi a véleménye. Különösen az érdekelt diákszervezetek képviselőinek véleményét hallanám szívesen.

A TSZV valóban nem jó, mivel egyik oldal sem tartja azt be. Szigorúbb ellenőrzés kellene a betartatására nézve, mindkét oldal részére.

névtelen 2008.01.29. 20:21:09

"2) A kollektív puskázóknak (aki esetleg nem értené: az egyes diákszervezetek protekcionista megmozdulásaira gondolok...khm) pedig egyenesen kirúgás járna.
Különben kíváncsi lennék utóbbi típusról kinek mi a véleménye."

Erről mesélhetnél kicsit, konkrét szervezet nélkül persze. Mert még életemben nem hallottam róla. Pontosan mi is történik? Adott diákszervezet védelmébe veszi a puskázót? hogyan? horrible dictu a felügyelő tanárnak van vmi köze (mert demonstrátor, vagy mert diákként oda járt) a diákszervezethez, ezért a szervezet tagjait hagyja puskázni?
Komcsira nem hallottam róla, de ezek szerint vmi nagyon súlyos dolog lehet ha csak ennyire covert módon lehet beszélni róla.
Akár privátban is: nevtelen2@c2.hu

PS. nem vagyok beugratós ügynök, tényleg f***om nincs erről a dologról.

eztnemértem 2008.01.29. 22:16:34

Én is egyetértek azzal amit írtál. Meg írtatok többen is.
De mi ez a diákszervezet cucc?? Ezt abszolút nem vágom.

midrovertalt 2008.01.30. 02:25:21

Tényleg Tibi, ez mi ez? :S
Mert olyanra már volt példa, hogy az a diákszervezet, ahol én voltam, mikro 2-ből a kis zh-n oda se bagózott a demo-csajszi, aki szintén a diékszervezet tagja volt, és sok szervezeti tagot békén hagyott. Ergo...

DT 2008.01.30. 10:52:05


Egyes (én 2-t tudok konkrétan megnevezni, akik biztosan így csinálják/csinálták) diákszervezetek a saját tagjaikat úgy segítik át az írásbeli vizsgák adta nehézségeken, hogy például tesztes vizsga esetén leülnek kinn az előadók előtt csoportokban és a kijövőktől kérik el a megoldásaikat; majd az egyes megoldókulcsok alapján a kérdésekhez gyakorisági sorokat rendelnek; végül a legvalószínűbb kulcsot beküldik smsben. /Tehát, hogy érthetőbb legyen: ha az 1-es válaszra a kijövő emberek 84%-a D-t írt, akkor valszínű az a jó, és azt küldik be/. Ehhez az akcióhoz megmozgatnak egy kisebb zászlóaljnyi embert, ezért nevezem én ezt kollektív puskázásnak. Ez egy típusa volt annak. Előszeretettel alkalmazzák a módszert EU integ, mikro, stat, makro, különböző matek, stb viszgákon.

Ne mondjátok, hogy ezzel nem találkozott még senki, csak én... Nos, erről valami vélemény?

Amit ti emlegettek, hogy a demo lenne egy diákszerv tagja és azért segít szintén tagoknak, ilyesmiről még nem hallottam én sem.

W 2008.01.30. 13:01:00

DT: nem csak dákszervezetek csinálják; nem kell ahhoz semmilyen szervezet, bőven elég, ha néhány vizsgázó megkéri két-három ismerősét. Aztán a néhány vizsgázó néhány ismerőse már tisztességes létszámú csoportot tud alkotni.

midrovertalt 2008.01.30. 14:10:55

Tibi, W-nek igaza van. Nem kell ide diákszervezet. Ennél már csak nagyobb az ismertséged, hogy tudd, kijössz vizsgáról: hogy sikerült, miket írtál be, egyből ezzel indítanak, ha ismernek, ha nem. Én már párszor megtapasztaltam, mindannyiszor azt mondtam, srácok az enyémre ne apelláljatok. :D

Halastou 2008.01.31. 15:17:09

A tanszékeknek két fajtája van.
Az egyik a puskázók cinkosa: hacsak nem orbitális lebukás történik, hagyják a puskázást. Ezek a tanszékek nem a minőségi oktatásról híresek, de legalább a vizsga illeszkedik a tárgy színvonalához.
A másik szerződést köt a hallgatóval: tisztességet kínálunk, tisztességet várunk. A vizsgáról egyből kivágja a puskázókat, de innentől meg van kötve a keze. A hallgató jön legközelebb, újra puskázik. Bár a tanszék tudja, hogy semmi értelme, de fegyelmit indít a hallgató ellen, aki legfeljebb hónapokkal később szóbeli figyelmeztetést kap.

A megoldást jól írtátok: Aki puskázik, az nem jöhet abból a tárgyból többet abban a vizsgaidőszakban (kisebb beszélgetés vagy lesés esetén maradhat a gyere legközelebb módszer, de legalább valami különeljárási díjjal súlyosbítva). Aki bűnszövetkezet jelleggel teszi ezt, az távozzon az egyetemről. Melyik HÖK veszi a bátorságot, hogy szavazatával támogassa a TVSZ ilyen módosítását?

Az évközi munka és vizsga súlyát növelő javaslatokkal viszont nem értek egyet. A hallgatók ettől nem fognak év közben dolgozni, azaz mindenki "összevontat" ír majd az év végén, ugyanoda jutunk vissza. Nem véletlenül törölték el a negyedéves vizsgaidőszakot (régebben volt egy ilyen hét, amikor nem volt tanítás, most elvileg nem lehetnének negyedéves vizsgák). Az ismétlővizsgán biztosítani kell, hogy legalább 3-ast el lehessen érni, innentől fogva az évközi beszámoló és vizsga felesleges erőlködés. Vagy a TVSZ ezen pontját is megváltoztatná a HÖK?

Fekete pestis 2008.01.31. 17:49:16

@DT : ezen konnyen lehet segiteni:
1. Senki nem hagyhatja el a termet a dolgozat vegeig
2. Oktato osszegyujti a mobiltelefonokat ZH elott. ( Csakugy, mint regen a programoz6o szamologepeket az en idomben ... ).
Akinel ZH alatt mobilt talal, helybol UV.

( Legjobb lenne a mobilokat zavarojellel blokkolni, nem tudom ez posta-rendeszetileg megoldhato-e. )

Mindenesetre az egyetem valoban az eletre nevel : a fenti pelda mutatja kicsiben, hogyan mukodnek a "rendszervaltas utani" ugymond " kapcsolathalok" nagyban. [ Az egyik fo oka, hogy ott tart az orszag, ahol tart, nade ez off-topic ... ]

midrovertalt 2008.01.31. 20:11:23

Az IBS-en például úgy megy, hogy mielőtt bemész vizsgázni, leellenőriznek. Mobil, puska, stb. Ha valakit elkapnak mégis puskázni, jobb esetben TUF, rosszabb esetben (és ez a gyakoribb eljárásrend) kirúgnak... Pakk!
Bár mondjuk az IBS és a BCE, na, összehasonlítani sem lehet nagyon... :D

realitycheck 2008.02.01. 00:17:44

Pestishez csatlakoznék maximálisan, amit mond az szóról-szóra úgy van.
Hozzátennni annyit tennék, hogy tudtommal bizonyos GSM zavarók használata legális, legalábbis Ny-on bizonyos színházakban, operákban használnak ilyet. Itthon nem tudom hogy ez hogyan szabályozott.

PS. Amúgy már régesrég nem a posta (1991-ben választották le a postáról a telekom részt), hanem per pill az NHH alá tartoznak a telkomok, szal ilyen ügyben náluk kellene érdeklődni.

vitek 2008.02.03. 17:56:35

A mobilok elvétele sajnos elég hatékonytalan amikor több száz diák ír tesztes vizsgákat, ráadásul nem hinném hogy szabályos lenne (Mi alapon veszed el a tulajdonát, és hogyan biztosítod, hogy visszakapja? Minden hallgatónak alá kell írnia egy kis cetlit amit a mobiljára ragasztunk, és úgy kapják vissza, hogy kifele menet is aláírnak és összeveted a két írást, vagy mi a szösz? Ez azért elég macerás, azonosítás nélkül meg kicsit para, hogy a több száz mobil közül melyik kié, gondold el micsoda botrány lenne belőle ha valakinek így nyúlnák le a telóját). Inkább a mobil hálózatot kell megzavarni, az biztosabb. Tudtommal van is valami ilyesmi, de lehet hogy nem minden előadóban működik a rendszer - HÖK-ösök, erről valami infó?
Na meg a TVSZ módosítás ötletét is meg kéne fontolnia a HÖK-nek, kifejezetten jó ötlet, hogy akit puskázáson kapnak annak az adott félévben ugrott a tárgy - (mert ugyebár az árnyékolás önmagában nem elég, nem csak a mobil-módszer van, hanem a kis-papir-az-ingujjban is).

Halastou 2008.02.03. 20:29:55

Ne vacakoljunk a mobilokkal. Behozni szabad, de csak kikapcsolt állapotban lehet a teremben, és természetesen nem férhet hozzá a hallgató. Szerintem eleve ez a rendszer egy csomó vizsgán, el szokták mondani az elején. Hallottam már olyat, hogy valakinek csörgött a mobilja, az meg felvette, mire a tanár megköszönte a részvételt és elvette a dolgozatot.


süti beállítások módosítása