corvinull blog

Sztorik a Corvinus egyetemről az utókornak.
Írj te is: sunivrock@gmail.com

Kommentek

  • tokenhunter: Ne haragudj, de szerintem saját hibád miatt nem tudtál mit kezdeni az egyetemen megszerzett "tudás... (2016.05.06. 17:36) Vége
  • vigike: @vigike: természetesen vizsgadolgozatra gondolok (2010.06.01. 13:29) Tanszéki zárvatartás
  • corvinyusz: @dobroczkiadam: válasz ment hely hiányában priviben. (2010.05.19. 09:44) Költői kérdés
  • corvinyusz: @oroce: ez minden felsőoktatási intézmény minden hallgatójára működik,és névtelen. a Halvel az csa... (2010.05.18. 11:37) A tanár-értékelő
  • sncf: Talán csak annyi történt, hogy az egyetemi kommunikáció a szervezők által kért időpontnál jóval ko... (2010.04.29. 13:14) „Válság az oktatásban? Oktatás a válságban!”

Címkék

ballmer (1) bicikli (3) blog (3) bologna (1) bombariadó (1) c (1) campus (4) child (1) cikk (2) corvinull (1) corvinus (5) csalas (2) dekan (1) diak (8) diploma (3) diplomaosztó (1) diszdoktor (1) disztoktor (1) economics (2) egyetem (5) előadás (3) előadó (1) email (3) erasmus (3) eredmények (1) foepulet (1) foto (1) fűtés hűtés (1) gep (1) g kar (2) halvel (3) hiányosságok (1) hír (1) hírlevél (1) hök (1) hok (5) informatika (1) iszk (1) kampany (1) kerdoiv (1) kinizsi (1) konferencia (1) könyvtár (3) közgazdász (1) közgazdász cikk (2) kredit (1) kurzus (2) k kar (5) lemondas (1) lift (1) lustasag (1) mancs (2) meszaros tamas (1) metro (1) napközi (1) nemzetközi iroda (2) nepszavazas (1) neptun (2) oktato (7) ora (3) palyazat (1) pc (1) penz (1) puska (1) reform (1) reklam (1) rektor (1) segédlet (1) stadler (1) szakszem (1) számvitel (2) szappan (1) szekrény (1) szemet (1) tanarok (13) tandíj (1) tankönyv (2) tanszék (6) tarolo (1) tárolók (1) tarsadalomszerkezet (1) tata (1) tesi (1) to (1) trautmann (1) tuf (1) tvsz (1) t kar (4) video (1) vizsga (10) zalai erno (1) Címkefelhő

Tanszéki zárvatartás

2010.05.31. 10:19 - corvinyusz

Címkék: vizsga tanszék

Biztos lehetetlen egy ilyen kérdéskört szabályozni, de esetleg meg lehetne oldani, hogy a tanszékek titkársásai egységes, vagy közel egységes nyitvatartással üzemeljenek.

Az egyik tárgyból például egy hétfői vizsgára próbáltam feljelentkezni-sikertelenül.
Minden vizsga hétfőn van a tárgyból, és az első próbálkozás napján már sejtettem, hogy az bizony nem sikerült. Hazaérve le is ültem a neptun elé, hogy jelentkezek a következőre. De az bizony tele volt, és nekem mindenképpen az kellett. Egész héten néztem, vártam, de bizony nem ürült meg hely, és ahogy láttam, a jelentkezett hallgatók 90%-a a neptunnyitás napján vette fel a vizsgát.
Hétfőn 2kor volt a vizsga, tehát péntek 2ig lehet róla 'leugrálni'.
Péntek délelőtt már igencsak sietősnek tűnt a dolog, felkerestem a tanszék honlapját.
Elhülve találkoztam szembe a hallgatói félfogadási idővel:
Hétfő: 13.00 - 16.00
Kedd: 9.00 - 13.00
Szerda: 13.00 - 16.00
Csütörtök: 9.00 - 13.00
Péntek: nincs

Tehát, bárkinek bármi hasfájása van, teszem azt egy hétfő délutáni(vagy kedd reggel 8?) vizsgával kapcsolatban, az csütörtökön 1-ig jelentse nekik...
Végigtelefonáltam a tanszék összes számát, pénteken délelőtt egy se vette fel.
E-mailt is írta nekik- erre speciel e percig nem jött válasz.

Ilyen esetekre szerintem-bármilyen bizarrul is hangzik, lehet,hogy érdemes lenne bevezetni egy vizsgaidőszaki, változtatott nyitvatartást is, hogy akinek a pénteki vizsgájával van gondja, ne kelljen már csütörtök1-ig lejelentenie...

Végül nem ürült meg egy hely se a vizsgán, szorgos telefonálgatások után most délelőtt sikerült utolérnem egy tanárt. Abban reménykedtem, hogy odamegyek, és meg tudom írni (biztos lesz, aki 'nem jelent meg', csak lesz helyem), de a tanár azt mondta, nem járható ez az út, ha felvették volna pénteken a telefont, akkor se tudtak volna helyet csinálni nekem. Jól pórul jártam.

A bejegyzés trackback címe:

https://corvinull.blog.hu/api/trackback/id/tr582044176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vigike 2010.05.31. 23:11:54

Kedves Posztíró!

Velem beszéltél a mai napon, azt hiszem ráismertem a szitura. Tegyünk néhány dolgot tisztába:
- vizsgahely bővítésben a tanszéki titkárság nem illetékes, azt a tantárgyfelelőstől kell kérni, én pedig nem kaptam emailt.
- a terem 40 fős, ennyien férnek be
- a blogon jelentős mennyiségben szerepelnek olyan bejegyzések, mely szerint így meg úgy meg amúgy hogyan kell betratani a TVSZ-t
- benézve a TVSZ-be az látszik, hogy aki nem vette fel a vizsgát, nem vizsgázhat, a TVSZ betartása ilyenkor is legalább olyan fontos
- a telefonszám, amit hívtál, nem a tanszék telefonszáma, csupán egy szobáé, az elérhetőségek a tanszék honlapján fent vannak
- a titkárságon szerintem csütörtökön amúgy egész nap, pénteken pedig délelőtt bent vannak, és a telefont felveszik

És most néhány szót, miért van félfogadás:
el sem tudod képzelni, egy tanszéki előadónak mennyi dolga van, milyen sok elintéznivalója van (ilyenkor gyakran el kell hagynia az irodát, lehet ezért nem érted el), ha egész nap nyitva lenne, és 10percenként a hallgatói problémákkal foglalkozna, akkor semmi másra nem maradna ideje.
Ugyanez igaz egyébként rám is, mint oktatóra. Történetesen nem voltam bent sem csütörtökön, sem pénteken, de ha bent lettem volna, akkor is bezártam volna magam: amikor két nap alatt kell 100-as nagyságrendű ZH-t javítani, akkor nincs arra idő és energia, hogy személyesen találkozzam a hallgatókkal, bármikor, bármilyen hosszan. A honlapomon megadtam minden tárgyhoz vizsgaalkalmanként két darab időpontot, amikor be lehet jönni megtekintésre, ekkor személyesen is lehet velem találkozni. Ezeket az időpontokat a honlapomon és a tanszéki faliújságon is el lehet érni. A honlapomon fent van az e-mail címem is.
Az ominózus tárgyon körülbelül 100 hallgató van, erre 160 vizsgahely lett nyitva, 4*40. Ebből ez az egy telt be, a többi nem. Ez előfordul, sajnos nem mindig akkor tud vizsgázni az ember amikor akar.

Ezután mindenki döntse el, kinek van igaza.
üdv
Vigvári Gábor (uni-corvinus.hu/~gvigvar)

ps.: neptunban a beszélgetésünk után küldtem emailt...

corvinyusz · http://corvinyusz.blog.hu/ 2010.05.31. 23:32:26

@vigike: köszönöm a választ, a postba nem írtam bele,de nyoma van, hivogattam egész péntek délelőtt a tanszéki titkárságot 482-5101, 482-5054 telefonszámokon, és senki nem vette fel.
Írtam nekik e-mailt is, ez meg is tekinthető, erre választ sem kaptam.
Kínomban már a tanulmányi osztályt, és a HÖK-öt is felhívtam(ennek is nyoma van)hogy hátha tud nekem valaki segíteni. De senki se tudott, a titkárságon pedig senki nem vette fel a telefont egészen péntek délután 2ig reggel9-től.

Volt már ilyen esetem, esetünk, és általában a titkárságon meg szokták tudni oldani a problémát, ezért is próbáltam elsősorban ott intézkedni, elsősorban feléjük irányult a post. Nem véletlenül nem szoktam az ilyennel az oktatókat zaklatni, a titkárság el szokta tudni intézni.
Már nem egyszer sikerült így tárgyat is, vizsgát is intéznem, nem egy lehetetlen dolog ezt megoldani(máskor pl akkor a következő vizsgára jelentkeztem be)-bár ez nyilván tvszbe ütköző.

Az én bosszúságom itt elsősorban arra irányult, hogy van egy tanszéki titkárság, ahol pénteken nincs félfogadás. Nem egész napos nyitvatartást vártam. Csupán hogy, mint a legtöbb tanszék(pl számvitel, stb) legyen minden nap egy délelőtti és egy délutáni sáv, és pénteken is egy délelőtti. A legtöbb helyen így van, ezt beláthatjuk. Nem is feltételeztem,hogy itt nem, ha tudtam volna, már csütörtökön próbálok intézkedni 1-ig, de mivel úgytűnt, péntek 2ig van időm...

Például a Hökösök is azt tanácsolták, sőt jómagam is abból indultam ki, 7végén felkészülök, és odamegyek vizsgázni, biztos lesz 'nem jelent meg', és oda le tudok ülni.Vagy hozok magamnak széket. De mivel nem voltam biztos magamban, ezért hétfő reggel is hívogattam a tanszéket, hogy ne menjek be potyára. Ők nem vették fel, ezek után tárcsáztam az Ön mellékét-az idő szorításában.
A post nem Ön ellen irányult.A tanszék nyitvatartási rendje ellen.

vigike 2010.05.31. 23:57:25

@corvinyusz: Amennyiben a telefont a titkárságon nem vették fel, annak nyomós oka lehetett, abban nyugodtan bízhatsz, hogy 99%-ban van ott valaki péntek délelőttönként. Ugyanakkor elő szokott fordulni az is, hogy valamilyen rendezvény (konferencia, értekezletek) miatt a tanszéki előadó nincs a helyén, ezeket igyekszünk úgy szervezni, hogy ne érintse a hallgatói félfogadást. Az is előfordul, hogy a karon kell adminisztratív ügyekben részt vennie (rendszeresek a neptun oktatások, különböző továbbképzések) Sajnos a mi előadónk nem csak a tanszék ügyeit intézi, hanem a például egy fél doktori iskola adminisztrációját is végzi. Mindezzel csak azt szeretném mondani, hogy a nyitva tartás időzítésének oka van (mennyivel lenne jobb, ha mondjuk lenne számviteles nyitva tartás, megnéztem, délelőtt és délután 2-2 óra, viszont ezek miatt rendszeres lenne az, hogy valamiért mégis zárva kell maradni, sztem az nagyobb szívás. Bár sajnos néha így is elő-elő fordul, de erről igyekszünk mindenkit tájékoztatni).

A javaslatodat a nyitva tartás módosításáról továbbítani fogom a tanszék vezetése felé. Ha lehetséges, nyilván fogunk rajta gondolkodni. Bár egyébként, ha belegondolsz, munkaszervezési szempontból ez nem egyszerű. Mondjuk egy előadó munkaideje tart 8-tól 16--ig. 8-ra bejön, tud egy órát dolgozni, utána jönnek a hallgatók 11-ig, utána másfél órát dolgozik, majd ebédszünet 12.30-tól 13-ig. 13-tól 14-ig megint dolgozik egy órát, aztán megint félfogadás, majd 16-tól 16.30-ig még dolgozik. Azt hiszem, te is belátod, ez így annyira nem hatékony.

Az pedig, hogy a HÖK-ösök a TVSZ-be ütközőt javasolták, az őket minősíti azt gondolom. És azt sem szeretném, ha a tanszéki előadó az én megkérdezésem nélkül kavarna bele az általam szervezett vizsga lebonyolításába, az az én felelősségem. Egyébként a számvitel tsz honalpján is az áll, hogy nem lehet bejelentkezés nélkül vizsgázni (különösen az új elektronikus leckekönyv miatt).

corvinyusz · http://corvinyusz.blog.hu/ 2010.06.01. 00:10:11

@vigike: nem tudom, miért nem vették fel, én egész péntek délelőtt hívogattam őket.
A munkaszervezés az ő dolguk, én igazából csak arra gondoltam, hogy nekünk igen kellemetlen, hogy hivatalosan csütörtök 1-hétfő1ig senkit nem tudunk elérni a tanszéken.
A számvitel tanszék honlapját is igen jól ismerem, de általában ott kérésre bővítik a csoportokat, meg eleve legtöbb vizsgán mindig van nem jelent meg.

vigike 2010.06.01. 13:29:02

Az utóbbira válaszolnék csak, a tanszéki adminisztratív ügyekben azt hiszem, hogy valahol középen van az igazság.
Hiába van nem jelent meg a vizsgán (hétfőn is volt, három is), az nem az én problémám. Miután a neptun tart számon mindent, illetve a vizsga. Ha a vizsgán az van, hogy május 31, akkor neked a neptunban a május 31-i vizsgaidőpontban kell jegyet adnom. Ezt le kell adnom vizsgalapon, illetve hivatalos jelenléti íven is, amihez kézzel nem lehet hozzátenni semmit, az a neptunból jön. ezért (lásd TVSZ), csak az vizsgázhat, aki a vizsgát aznapra felvette. Ez a szabály (egyébként mindig is ez volt, még ha korábban rugalmasan is kezelték).

vigike 2010.06.01. 13:29:39

@vigike: természetesen vizsgadolgozatra gondolok


süti beállítások módosítása